BadFurDay Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Jeg sliter her med en HP Pavilion t170.no. Helt uten videre sluttet internett å fungere på maskinen. Ingen feilmeldinger under maskinvarebehandling. Nettverkskortet er integrert, SiS 900-basert PCI Fast Ethernet-kort. Det lyser både grønt og oransje bak i kontakten. Jeg har prøvd å oppdatere med siste driver fra sis.com, men den stopper helt når statusbaren når helt til enden, men det står ikke at den er ferdig med installeringen, har bare "avbryt" å trykke på. Jeg har prøvd å koble en annen maskin til samme nettverkskabel, og da fungerer alt utmerket. OS er windows xp. HJELP!!!! Går på veggene her av frustrasjon...
Joakimd Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Får du logget på msn? Eller noe annet som ikke krever DNS?
BadFurDay Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 (endret) Negativ :\ Endret 21. juli 2008 av Mumsen
Joakimd Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Kanskje du bør sjekke at ingen har låst deg ute fra routeren Du kan også prøve å pinge ip: 127.0.0.1 standard gateway 69.42.89.236
BadFurDay Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Skrevet 23. juli 2008 Tror da ikke den pcen har blitt låst ute fra routeren Min mor vet så vidt hvordan copy/paster fra en mappe til en annen, og jeg er den eneste her i huset som vet hvordan man får tilgang på routeren... Prøvde å pinge begge de to nå. Både sendte og mottok 4 pakker på begge adressene... Hmm...
Joakimd Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 (endret) fikk du svar fra 69.42.89.236 så bør du være på nett, det er lesbians.com når det gjelder det med ruteren, så var det en idiot på mitt wlan som låste alle ute en gang... aner ikke hvem det var engang Endret 25. juli 2008 av Joakimd
BadFurDay Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Skrevet 30. juli 2008 Jada, fikk svar fra lesbene jeg Men den vil fortsatt ikke åpne noen sider i hverken explorer eller firefox, har ikke testa med opera enda da..men regner med det samme ville skjedd der O.o
JAPCU Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Prøv å slett alle protokollene tilknyttet nettverkskortet (kontrollpanel -> nettverk) og legg dem til igjen. Husk TCP/IP med "motta adresse automatisk" (DNS). Du kan også prøve å avinstallere nettverkskortet i enhetsbehandling (høyreklikk min datamaskin). Lag en kopi av driverne før du gjør det i tilfelle. Mener de ikke blir slettet, men likevell. Trykk oppdater i enhetsbehandling eller restart for å "oppdate" nettkortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå