Gå til innhold

1 GB RAM i win98 ???


Lars Vegas

Anbefalte innlegg

Har 2stk 512MB ddr-dimm PC-2100 brikker på et Asus E7V-266E hovedkort.(CPU-MAD 1500+) Kjørte igang installasjon av Win98 og la inn nyeste VIA drivere og Nvidia drivere til skjermkortet( GF3 Ti200 MSI), men hver gang så låste det seg midt i 3DMark testen. Prøvde å forandre GPUdrivere og VIA-drivere men ingen ting hjalp. Fikk merkelige feilmeldinger og bluscreens. Så fikk jeg høre at alle microsoft's 32-bit opperativsystemer ikke støtter mere enn 512MB RAM. Så jeg tok ut den ene brikken og reformaterte. Da virket alt perfekt. Noen som har noe peiling på dette. Kan jeg bare like godt selge den ene brikken??

Eller er det noen måte å få utnyttet all RAM'n på??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-14 02:46, Lars Vegas skrev:

Har 2stk 512MB ddr-dimm PC-2100 brikker på et Asus E7V-266E hovedkort.(CPU-MAD 1500+) Kjørte igang installasjon av Win98 og la inn nyeste VIA drivere og Nvidia drivere til skjermkortet( GF3 Ti200 MSI), men hver gang så låste det seg midt i 3DMark testen. Prøvde å forandre GPUdrivere og VIA-drivere men ingen ting hjalp. Fikk merkelige feilmeldinger og bluscreens. Så fikk jeg høre at alle microsoft's 32-bit opperativsystemer ikke støtter mere enn 512MB RAM. Så jeg tok ut den ene brikken og reformaterte. Da virket alt perfekt. Noen som har noe peiling på dette. Kan jeg bare like godt selge den ene brikken??

Eller er det noen måte å få utnyttet all RAM'n på??


 

Win98/Me får problemer med å adressere mer en 512MB RAM. Win NT4, NT5, XP takkler langt større mengder RAM. Jeg er ikke sikker på hvor mye, men et par GB er det sikkert. Linux støtter mage GB, 8 ?

Lenke til kommentar

Lars:

Fra personlig erfaring så utnytter win2k mye ram (-og ellers bra hardware) jæ**i godt! Kommer andri til å gå tilbake til win98... forskjellen var helt vannvittig, i forhold til å oppradere hardware'n for masse penger...

Selv bruker jeg 512mb cas2 ram fra winbond, selv om d er SD og ikke DDR så holder jeg kompisa'n som har DDR og win98... :smile:

Liker du ikke win2k, kan sikkert XP være en nødløsning....(NT basert slik som win2k)

Lenke til kommentar

Takk for god hjelp, bra at det fremdeles finnes seriøse forumer som ikke bare komer med svada svar :smile:

 

Jeg har 2 kjøpere på brikka alt så jeg blir nok kvitt den alt. Kommer til å tjene godt på den også, siden jeg fikke en extra av nettbutikken jeg handlet i!! :smile: RAM prisen har jo gått opp i tillegg :smile: :smile:

 

Hvis det ikke blir en format og win2k på meg da...

 

[ Denne Melding var redigert av: Lars Vegas på 2002-01-16 01:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...