Gå til innhold

Amentio roter med ordre, til tross for at varer var på lager ved bestilling.


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en haug med deler til ny pc fra amentio for litt over en uke siden. Den siste uken har jeg mottatt til sammen 8 kolli, men jeg mangler fremdeles fem komponenter.

 

problemet er at ordren er fremdeles "behandlet" og står ikke oppført som "sendt" og det betyr vel at de siste fem delene til pc'n ikke er på vei. på ordrebekreftelsen min, fra 11.7 er samtlige varer inne på lager. dette var noe jeg kontrollerte på forhånd, nettopp for å unngå situasjonen jeg nå er i; ventende på ubestemt tid på varer. derimot, når jeg nå går inn og sjekker varene lagerstatus, er to av de ikke inne og forventes ikke inne før 1.8.

 

kan amentio bare skyve ordren min til siden? når jeg bestilte varene, var de jo på lager og jeg antok at min ordre reserverte delene.

 

eller er det slik at systemet til amentio er fullstendig på bærtur og lagerstatus er i beste fall veiledende? til tross for at samtlige varer er oppført som inne på lager når ordren ble mottatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du var vel uheldig med den. Selv slapp jeg med bare 5 kolli. Hadde bestilt ram som var inne da jeg bestilte, men som viste seg å være utsolgt senere. Bebreider de derimot ikke for det ettersom det bare var et sett igjen og jeg betalte et par dager senere.

 

Desverre oppdaget jeg i dag at hovedkortet mitt er defekt, håper derfor det er greit å returnere.

Endret av Vrimmel
Lenke til kommentar

det rare er at de to varene som ikke lenger er inne på lager, skjermkortet og strømforsyningen, sto oppført som henholdsvis 13 og 317 på lager ved bestillingstidspunktet. greit nok at skjermkortet, hd4870 er populært og kan ha vært utsolgt, men hvordan i h****** kan de ha unngått å gi meg en strømforsyning? de solgte vel ikke over 300 psu på noen timer? eller er det slik at nevnte lagerstatus oppdateres én gang i året...

 

ser ut som det er rot med komplett. leveringstidene var i hvert fall mistenkelige like. helvetes møkkafolk.

Endret av kelvarnsen
Lenke til kommentar
Du var vel uheldig med den. Selv slapp jeg med bare 5 kolli. Hadde bestilt ram som var inne da jeg bestilte, men som viste seg å være utsolgt senere. Bebreider de derimot ikke for det ettersom det bare var et sett igjen og jeg betalte et par dager senere.

 

Desverre oppdaget jeg i dag at hovedkortet mitt er defekt, håper derfor det er greit å returnere.

lykke til med returen,har hatt mitt hovedkort inne til dem i 2 uker nå,ingen som har sett på det ennå....

Lenke til kommentar

Hmm. Frykter selv noe som dette. Bestilte en pc fra amentio sist tirsdag, har hittil registrert 4 kolli (dog ingen er kommet fram enda) men vareordren står fortsatt som "behandlet" og ikke som sendt.

 

Da jeg bestilte hadde de over 100 av hver del jeg bestilte til overs, nå er noen av dem gått ned til 10 igjen, men står fortsatt ikke 0.

 

Det grafikkortet du skulle ha var utsolgt når jeg gjorde min bestilling så jeg lot være å bestille dette og gikk heller ned på nærbutikken og brukte et par hundrelapper ekstra for å få tak i det.

 

Jeg får bare krysse fingrene om at det er en mer eller mindre ubetydelig del som kommer for sent (dvd brenneren eller noe lignende).

Om det derimot er noe litt vel avgjørende som f.eks CPU, kan man ringe å avbestille bare denne delen og heller kjøpe den en annen plass? Noen som vet? Gamle pc'en min har pretty much tatt fyken og jeg klarer ikke leve uten pc stort lengre nå.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg litt med amentio er at når EN vare er sendt, så er alt "sendt" i følge siden dems. De opptaterer aldri den saken underveis virker det som. Dette gjør at om det er varer som ikke umiddelbart er på lager, så har du ingen anelse når disse varene sendes, og du får heller ikke noe sporingsnr (kan kontakte dem å få det antagelig..).

 

Jeg synes de burde gjort om på systemet slik at det oppdaterte seg etterhvert som de forskjellige varene ble sendt osv..

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en haug med deler til ny pc fra amentio for litt over en uke siden.
ser ut som det er rot med komplett. leveringstidene var i hvert fall mistenkelige like. helvetes møkkafolk.

Nå begynner jeg å tvile på hvor trådstarter har bestilt varene. Men som han burde vite (og gjentas i alle tråder om Amentio) så har Amentio ikke eget lager. Alle varer sendes direkte fra importør. Bestiller man felere varer vil disse vanligvis sendes fra et antall steder i et varierende antall pakker. Det er dette som gjør at Amentio kan holde svært lave priser. Ulempene er at lagerstatus er lagerstatus hos forskjellige importører. Dermed kan varelager falle raskt. Amentio videresender ordrene til importørene og de kommer dermed inn i importørens kø for utsendelse. Dermed kan en vare som "synes" å være på lager være utsolgt.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en haug med deler til ny pc fra amentio for litt over en uke siden.
ser ut som det er rot med komplett. leveringstidene var i hvert fall mistenkelige like. helvetes møkkafolk.

Nå begynner jeg å tvile på hvor trådstarter har bestilt varene. Men som han burde vite (og gjentas i alle tråder om Amentio) så har Amentio ikke eget lager. Alle varer sendes direkte fra importør. Bestiller man felere varer vil disse vanligvis sendes fra et antall steder i et varierende antall pakker. Det er dette som gjør at Amentio kan holde svært lave priser. Ulempene er at lagerstatus er lagerstatus hos forskjellige importører. Dermed kan varelager falle raskt. Amentio videresender ordrene til importørene og de kommer dermed inn i importørens kø for utsendelse. Dermed kan en vare som "synes" å være på lager være utsolgt.

 

 

Riktig.

Har hatt mye kontakt med Amentio (da jeg er bedriftskunde, har handlet for 650 000,- eller mer ca :) ) og i 99% av tilfelle det skulle oppstå noe tull så er det ikke Amentios feil.

 

En vare kan ha feks tre forskjellige distributører/importører. Feks. GNT, Ingram Micro og TechData. Hver importør kan prise varen veldig forskjellig, og noen kan ha det på lager og andre ikke. I de fleste tilfeller jeg har opplevd, dersom varen er på lager hos en dyrere distributør men ikke hos den billigste, så taas varen fra den billigste som ikke har det på lager. Det er jo forsåvidt greit, men det står alikevell at varen er på lager hos de to gjennstående leverandørene feks, bare til en mye høyere pris.

 

 

Amentio er en bra butikk. Det folk klager over med Amentio er at de ikke får varene sine, og det er som oftest ikke Amentios feil, men distributørene eller Posten/Schenker etc..

Lenke til kommentar

Har tidvis opplevd at Amentio KAN være trege på enkelte ordrer, og slik som det er sagt tidligere ligger skylden ofte på andre enn Amentio på grunn av det systemet de bruker (webmercs).

 

Om ting tar ekstremt lang tid kan det hjelpe å ta en telefon dit? Og forøvrig synes jeg ikke at "en heel uke" kvalifiserer som ekstremt lang tid. Husk at det er fellesferie og servicesvikt innenfor de fleste sektorer nå som det er sommer.

 

Amentio klarer i alle fall til meg å levere 90% av ordrene innenfor 1-3 dager, noe som er ekstremt viktig for meg, og som er grunnen til at også jeg handler for flere 100'000 hos Amentio gjennom min bedrift :)

Lenke til kommentar
Men er det ikke Amentio sin feil at de ikke har et system som fungerer?

Hvor lang tid tar det fra Amentio mottar din ordre til den blir lagt hos distrubutør? Dette er jo ofte avgjørende for at du får pakken.

Selv holder jeg meg langt unna webmercs-butikker.

 

Fortløpende mener jeg på. Har lagt inn ordre ca rundt ett-tiden, og varen har blitt sendt samme dag. Mottar sporingsnummer ikke lenger etter at ordren er lagt inn, varen på lager hos distributør osv vertfall. Til tider veldig overrasket.

Lenke til kommentar

Når dere sier at det ikke er Amentio sin feil at ordre ikke blir levert så er det vel heller ikke Amentio som skal ha skryt for at det går raskt? Dette er det jo distrubutørene som fikser. Amentio gjør jo egentlig ingenting annet enn å fakturere, noe de sikkert også er flinke til.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en haug med deler til ny pc fra amentio for litt over en uke siden.
ser ut som det er rot med komplett. leveringstidene var i hvert fall mistenkelige like. helvetes møkkafolk.

Nå begynner jeg å tvile på hvor trådstarter har bestilt varene. Men som han burde vite (og gjentas i alle tråder om Amentio) så har Amentio ikke eget lager. Alle varer sendes direkte fra importør. Bestiller man felere varer vil disse vanligvis sendes fra et antall steder i et varierende antall pakker. Det er dette som gjør at Amentio kan holde svært lave priser. Ulempene er at lagerstatus er lagerstatus hos forskjellige importører. Dermed kan varelager falle raskt. Amentio videresender ordrene til importørene og de kommer dermed inn i importørens kø for utsendelse. Dermed kan en vare som "synes" å være på lager være utsolgt.

 

det er villedende markedsføring når de først påstår at dersom det står oppført som inne på lager ved bestillingstidspunktet, så er det da også inne på lager ved bestillingstidspunktet. når jeg la inn min bestilling, var samtlige varer på lager. at de nå, over en uke senere ikke er på lager, er i så måte irrelevant.

 

dersom lagerstatusen er villedende, så skal da også amentio opplyse om dette. noe de ikke gjorde da jeg ringte det de før jeg la inn bestillingen.

Lenke til kommentar

gidder ikke. skjermkortet sendes onsdag. tar sikkert like lang tid å bestille på nytt hos en annen leverandør da.

 

to uker til sammen sånn ca da. altså ikke alt for ille, men jeg mener det er villendende markedsføring når de svarer bekreftende på et eksplisitt spørsmål. jeg spurte om de hadde varene på lager og om min bestilling ville reservere meg delene; dette bekreftet amentio over telefon. dersom dette ikke er tilfelle, bør de i det minste nevne det overfor kundene. særlig på direkte spørsmål...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...