Gå til innhold

Bør jeg levere datan på rep?


Anbefalte innlegg

Min bærbaredatamaskin som jeg har hatt i to år nå må kanskje på en reperasjon.(?)

 

Og her er kanskje en av grunnene hvis de ikke kan fikses:

1. Batteri logon nede til venstrehjørne for pcen blinker rødt hele tiden, og hvis jeg tar ut strømledningen så slokner datan seg. Noe den ikke skal gjøre siden den skal jo være eventuelt ladet opp. Så den bærbaredatamaskinen fungerer som stasjonær.

 

2. Også har det alltid vært problemer med internettet med denne pcen.

Når jeg f.eks skal ta med meg den nevnte pcen til en kamerat så tar den ikke inn det trådløse nettverket.

 

Og nå skal jeg kanskje få en ny bærbardatamaskin av skolen jeg skal begynne på, og da må jeg la den bærbaredatamaskinen jeg har snakka om stå kobla til linksysen så jeg får inn nett med den andre. Vet ikke hvorfor, men det har bare blitt sånn..

 

Du kan gjerne komme med tips og andre slags ting ;)

 

Håper du hjelper meg, hilsen en som begynner på videregående snart. :cool:

Endret av ramons
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
får du dette dekket av noe garanti, send den inn! ifnot.. don't, det kan bli en dyr affere for en gammel maskin. Jeg ville prøvd med nytt batteri og kanskje en reinstall av os'et ...

 

jeg skjønner, men hvis det ikke går ann å kan man nesten bare kjøpe seg ny data?

mye kan en rep. koste?

Lenke til kommentar

Batteri er kun 6mnd garanti, så det får du uansett ikke nytt. Det må du kjøpe selv. Ellers går det på timepris i ditt tilfelle, 650kr timen + frakt. Jeg tror ikke WiFien heller går på garantien. For hvis du kan koble til hos deg, så klarer de nok å koble til på serviceverkstedet også. Da blir det "ingen feil funnet" og du må uansett betale alt selv. Vil tippe det kommer på rundt tusenlappen.

Lenke til kommentar

Tusenlapp for ingenting gjort.. + at du må kjøpe et nytt batteri.. høres bortkastet ut.. stikk å kjøp et nytt batteri, test det.. fungerer det ikke, lever det tilbake.. Videre med wifi, få noen som er flinke på pc til å hjelpe deg.. evnt. spesifiser og spør om problemet på forumet her..

Lenke til kommentar
Tusenlapp for ingenting gjort.. + at du må kjøpe et nytt batteri.. høres bortkastet ut.. stikk å kjøp et nytt batteri, test det.. fungerer det ikke, lever det tilbake.. Videre med wifi, få noen som er flinke på pc til å hjelpe deg.. evnt. spesifiser og spør om problemet på forumet her..

 

Enig ned til minste detalj!

Endret av Kim The King
Lenke til kommentar
Tusenlapp for ingenting gjort.. + at du må kjøpe et nytt batteri.. høres bortkastet ut.. stikk å kjøp et nytt batteri, test det.. fungerer det ikke, lever det tilbake.. Videre med wifi, få noen som er flinke på pc til å hjelpe deg.. evnt. spesifiser og spør om problemet på forumet her..

 

mhm, jeg skjønner.. jeg har ikke peiling på dataer. Vet ikke hvordan man kan bytte batteri en gang liksom..

Lenke til kommentar

Er vel strengt tatt ikke vanskligere enn å slå opp i dem første sidene i bruksanvisningen til PCen din å finne hvordan enn tar inn batteriet, men bare gjør det omvendt.

 

Hvet at det er et nederlag å ha av plastikken rundt bruksanvisningen, men må mann så må mann :p

Endret av Core2dou
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...