Gå til innhold

Planlegger utstyr til max 4000 (er noob :oops:)


Admin'c

Anbefalte innlegg

Cpublokk:

Aner ikke hva den beste cpublokken er

 

Slanger:

Sånn derre tychoonslanger har jeg hørt skal være gode

 

Pumpe:

Hørte en enheim kjøre på tomgang en gang, det bråket... Finnes det noen andre? skrue anbefalte noe, hva var det?

 

Raddis:

Planlegger å sette den øverst i kabinettet i et chieftec dragoon fultower, black ice vil denne passe?

 

Gpu:

denne?

 

Tank:

senker hele driten (pumpen) nedi en akvarietank som plasseres i bunnen av kabbisen, (finner en tror jeg har et tomt akvarie men da må det vel stå utenfor maskinen)

 

ca 4000 :-

 

Dette skal være det beste av kjøling siden jeg driter penger :D , men peltier vil jeg helst ikke ha noe av. Forslag tas gjerne imot, men som sagt så vet jeg ikke om det blir noe av denne morroa, må først få vite om det er verdt det, maskinen bråker nå veldig og jeg er lei.

 

Er det verdt å kjøpe et rent system med 1/2 i stedet for 3/4 nipler eller hva målene er? Hvorfor har alle delene nipler i plast og ikke metall, plast knekker vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpublokk:

DangerDen 3-1 / Magnum [1/2"]

 

Slanger:

Tygon R-3603. Anbefales på det varmeste av meg. Bør ta.. 3m.

 

Pumpe:

AquaBee Up1000 er et godt alternativ. Den er mye mindre i dimensjonene også! Flytter også mere vann i timen. Stillegående er den også!

 

Raddis:

Black Ice Extreme tenkte du på? Den er bra, hvis du har plass, ta Black Ice Extreme 2. Og to gode vifter da, som f.eks Papst eller Titan 120mm.

 

Gpu:

DangerDen GPU blokk eller Magnum GPU blokka.

 

BTW: Det meste av det beste finner du hos www.netconnection.no

Lenke til kommentar

jeg svarer egentlig ikke på spørsmålet, men: hvis du vil bruke 4000kr på kjøling så kan du vel heller kjøpe vapochill........sikkert en del vanskeligere og slikt, men man lærer mens man lever og når den nye x,x ghz prosessoren ikke vil mer, kan man dra den noen mhz lengre med VP.

Lenke til kommentar

ja det ville jeg gjort.. brukt 4000 på vapo..

Men jeg får komplett vannkjølins sett for 1500 med: Danger den maze 3, aqua bee (kraftigste), slat av slanger jeg trenger, black ice extreme (har ikke plass til extreme 2), plexi tank, water glow, slange klemmer, cpu-block feste. Det eneste jeg måtte kjøpe var en vifte til radiatoren.

Så det er en 120x120 enermax vifte + noen ekstra slangeklemmer(kan være godt å ha :) ) i posten nå.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Black ice 2 er Bedre kjøling en black ice extreme?

 

Black ice 2 tar to 120 mm vifter mens black ice extreme bare tar en' vifte, men så er Black ice extreme mye tykkere...

 

det kjekke med black ice 2 er at den tar ikke opp så mye plass siden den er så tynn, men så tar jo Black ice extreme mindre plass egentlig da... :roll: Hadde bare lyst på en radiator med to vifte plasser, men vist Black ice extreme kjøler mye bedre så går jeg nokk for den.

Lenke til kommentar
Forresten så fant jeg det ut selv... Her

 

Går for Black ice 2, den var mye bedre en Black ice extreme i testen...

Det er jo klart, vannet har mye bedre tid til å gi fra seg varme i BI2. Men kjøper du BIE2, (Black Ice Extreme 2) så tjener du nok noen grader på det.

Lenke til kommentar
Det er jo klart, vannet har mye bedre tid til å gi fra seg varme i BI2. Men kjøper du BIE2, (Black Ice Extreme 2) så tjener du nok noen grader på det.

 

Det er jo ikke "klart" at BI2 skulle gi i fra seg mere varme når den er nesten dobbelt så tynn som BIE. BIE kan jo ha like mye "rør" inni radiatorn siden de kan bli lagt dobbelt oppå hverandre.

 

Men på grunn av to vifter og "mere" overflate så kommer vist BI2 best ut i test.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...