Gå til innhold

Ville Vista-problemene mine bli løst ved Dual Boot?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om en Dual Boot med Vista + XP vil hjelpe mot følgende problem:

 

-Problemer med at programmer slutter å virke uten grunn (f.eks Windows utforsker, Internett explorer).

-Noen ganger låser PC-en seg

-Et program er umulig å lukke

 

Tenkte at dette kanskje ikke skjer i XP, slik at jeg burde bruke XP til surfing og til handlinger der jeg trenger mye effektivitet og ikke vil at den skal låse seg, f.eks bildebehandling.

 

Hvis ikke dere tror XP vil gjøre saken bedre, anbefales en reinstallering?

 

Mvh Kamerilla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til at programmer slutter å fungere kan være at det er feil i hardvaren.

 

Windows Vista er en god del mer stabil enn XP, så at dette problemet skal bli borte i XP er heller tvilsomt hvis det er feil i hardvaren din.

 

Det er mer sansynlig at du har installert et program som har rotet det til på et vis.

 

Reinstaller Vista... Installere alle drivere og så gjøre en "Complete PC sikkerhetskopiering". Dette gjør at du kan stille pcen tilbake til ny installasjon uten å må installere alle drivere på nytt ved en senere anledning. Hvis du må stille pcen tilbake må du kopiere alle dokumenter og lignende da hele harddisken/windows partisjonen blir slik den var da du installerte windows. Dette er ikke systemgjenoppretting.

Lenke til kommentar
Årsaken til at programmer slutter å fungere kan være at det er feil i hardvaren.

 

Windows Vista er en god del mer stabil enn XP, så at dette problemet skal bli borte i XP er heller tvilsomt hvis det er feil i hardvaren din.

 

Det er mer sansynlig at du har installert et program som har rotet det til på et vis.

 

Reinstaller Vista... Installere alle drivere og så gjøre en "Complete PC sikkerhetskopiering". Dette gjør at du kan stille pcen tilbake til ny installasjon uten å må installere alle drivere på nytt ved en senere anledning. Hvis du må stille pcen tilbake må du kopiere alle dokumenter og lignende da hele harddisken/windows partisjonen blir slik den var da du installerte windows. Dette er ikke systemgjenoppretting.

 

 

Jeg tror du har rett. Men hvis jeg reinstallerer, mister jeg installererte program som jeg ikke har cden til, ikke sant? Det ville vært dumt. Og så må jeg installere alt det andre om igjen, alle program, dokumenter, osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...