Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke forsterker til å virke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! Jeg er rimelig blank når det gjelder bilstereo så kunne trenge litt hjelp av dere, hehe..

Saken er at jeg logisk nok har kjøpt en bil som det fulgte med en subwoofer og tilhørende forsterker, men jeg får ikke noe lyd ut av denne. På baksiden av forsterkeren er det en lampe som det står "Power" på, som IKKE lyser. Har målt at det er spenning inn på forsterkeren.

Jeg regnet da med at forsterker og subwoofer var defekt og har nå invistert i ny forsterker og subwoofer som jeg har samme problemer med!

Er det noen som vet hva feilen kan være? Har fulgt bruksanvisningen, så er rimelig sikker på at jeg har koblet rett.

Mvh Sindre

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

og du har kopplet strøm til remote (REM) ? (på forsterker, rett ved siden av + og - )

Om du har kopplet strøm kabel fra cd spillerens remote utgang (REM) til forsterker, så slå på cd spiller og mål spenningen mellom - (neg) og + (pos) på forsterker.. det skal være minst 12 volt der !!

La oss høre hvordan det går..

Du kan også ta en liten lednings bit og kopple mellom + ( strøm inn på forsterker) til der hvor det står REM, da skal forsterkeren "starte"..

Endret av okasin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...