Gå til innhold

BK: Vepsens Flukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Det er nok ikke en veps, men en blomsterflue. Jeg synes at fargene er litt blasse, det mangler kontraster og flua er uskarp. I tillegg går blomsten for mye i et med bakgrunnen.

 

Ellers synes jeg at komposisjonen kan gå.

 

Men stå på! Det er små justeringer som må til for å få bildet til å funke :yes:

 

Edit: Her er et redigert forslag:

 

post-109531-1216386984_thumb.jpg

3 min i pp

 

Endret av Tor Arne Bjørn
Lenke til kommentar

Speilvendingen er en viktig del av underbevistheten, mens maneg bruker den bare fordi de har blitt fortalt det. Dette kommer også litt ann på personligheten til folk, men ofte så er det slik at motivet vendt mot høyre gir mer følelse av at den er på vei inn i bildet, enn ut av det. Mulig det er noe med at vi leser mot høyre (?)

Lenke til kommentar

Speilvending er en del av underbevisstheten? Den krever en forklaring.

 

Jeg er fullstendig klar over at øyet har en tendens til å vandre fra venstre mot høyre (nå er det forsåvidt noen skriftspråk der det gjøres motsatt). Men her var retningen så innovervendt at jeg ikke synes det spiller særlig rolle.

Lenke til kommentar

Speilvendingen, altså det å bevist komponere bildet slik at vepsen kommer inn i bilde, og ikke ut ;) (For å påvikre underbevistheten hos seeren)

 

 

 

Men nå er det alltid unntak, og er ikke noe man skal måtte følge, men at det gjøres er ikke verre enn at det ikke gjøres, det er sikkert... Men litt kjipt om alle mine fluebilder skal være høyrevendte, da hadde det fort blitt kjedeligere enn det enkelte synes allerede.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...