Gå til innhold

Blir bare 2 jpg filer på minnekortet når jeg tar jpg + raw (EOS 400)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et EOS400, men når jeg stilte kamerat inn på å ta JPG+RAW (bildet blir lagret som et av hver versjon), så kom det bare to jpg bilder med samme størrelse i megabyte. Noen som vet hva jeg har gjort feil? Må en ha en viss kjapphet på minnekortet for å kunne lagre RAW?

På forhånd takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har et EOS400, men når jeg stilte kamerat inn på å ta JPG+RAW (bildet blir lagret som et av hver versjon), så kom det bare to jpg bilder med samme størrelse i megabyte. Noen som vet hva jeg har gjort feil? Må en ha en viss kjapphet på minnekortet for å kunne lagre RAW?

Når jeg kun velger RAW format blir bildet tatt i Raw-format, men når jeg velger Jpeg + Raw, så blir det 2 jpeg-bilder som er helt like. Kan det være noe feil med kameraet? Håper noen kan hjelpe meg :)

Skrevet

Formatèr, og ta èn ny eksponering med samme innstilling...

Ser det samme, test ut med forskjellige JPG typer, eller dra dit du kjøpte kameraet. Men sørg for at det er noe galt, ellers blir det flaut...

Skrevet

Når jeg kun velger RAW format blir bildet tatt i Raw-format, men når jeg velger Jpeg + Raw, så blir det 2 jpeg-bilder som er helt like. Kan det være noe feil med kameraet? Håper noen kan hjelpe meg :)

Hei, står masse om dette problemet som Canon har i dette forumet, foreta et søk. I kortversjon: du må bruke Canon sin programvare dersom du overfører direkte fra kamera, det beste er å bruke kortleser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...