Gå til innhold

Hjelp med å finne den minst bråkete vifta til AMD


AKIRAx77

Anbefalte innlegg

hei...som mange andre her holder jeg på å sette sammen en ny PC. Jeg har nå endelig gitt meg for overmakten og skal ha AMD. Har ikke noe imot INTEL...faktisk så liker jeg de fortsatt bedre..men det får være måte på i prisforskjell da. En kammerat av meg har kjøp AMD også med det meget populære EPoX hovedkorte, og en 1900+. Han kjøpte en vifte han fikk beskjed om var stillegående..how wrong...teeeeeerrible wrong. Så jeg er litt skremt, og vil ikke ende opp med en flymotor til PC. Jeg vil ha en VANLIG PC. Så skal investere i Noise Control kabinett fra Microplex (så har noen erfaringer med det så skriv gjerne)..og så må jeg finne en vifte...det jeg sitter å vipper på er en vifre med spenningskontroll. Kameraten min kjøpte det fra microplex og fikk redusert støyen fra sin vifte DRASTISK!! Så...har noen her noen tips om støysvake ok vifter til AMD cpuer..jeg skal IKKE overklokke! bare ha en grei PC. Jeg titter på Zalman viftene med spenningsregulator..særlig den flower versjonen.

 

så...anyone?

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sikkert bruke det Swiftech-monsteret sammen med en rolig Papst også...

Har du dårlig råd så kjøler en Taisol CGK760 bra nok for selv xp2000+. Bare bytt originalvifta (som bråker endel...) med en stille Papst 60mm eller en 80mm med fan adapter. Uansett hva du velger så anbefaler jeg IKKE å bruke thermal pad, kjøp skikkelig kjølepasta.

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...