Gå til innhold

Beste spillskjermkort i 2 prisklasser


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lenge siden jeg har undersøkt skjermkortet er derfor litt ute av det og trenger bare et kjapt svar:

 

Hvilket skjermkort er best til ca. 500kr?

 

Og til 1000kr?

 

pluss minus 100-200kr.

 

PS. Strømforsyningen er på kun 300W.

Endret av Antihero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tør ikke uttale meg rundt spørsmålet om PSUen, men jeg kan iallefall si at du burde gå for kortene i 4000 serien istedenfor 3000 serien. 4850 er uten tvil kortet å gå for i din prisklasse.

 

Det kan være en fordel å gi litt mer info rundt systemet ditt for å få et bedre bilde av hvor mye PSUen må bryne seg på. Det kan muligens være en ide å kjøpe ny PSU, og en oppgradering fra 300w klassen burde ikke koste skjorta. Hvor gammel er PSUen? Alder har også betydning ser du.

 

Dettekortet kan jeg anbefale. Det er MANGE hakk bedre en det du har sett på.

 

Rakash ;)

Lenke til kommentar

hmm.. 1249,- er kanskje en smule dyrere en det du hadde beregnet, men skal du bruke PCen til spill eller andre aplikasjoner som krever mye av GPUen er det ikke tvil om at det er verd pengene! HD4850 regnes som det kortet på dagens marked som gir alle mest ytelse/pris, så det er ikke et dårlig valg

 

Rakash ;)

Lenke til kommentar

Specs:

 

En Dell Vostro 200 inkl 22" skjerm til 5500inkl mva.

 

Artikkel

Beskrivelse

 

Base

Intel® Core™2 Duo E8200-prosessor (2,66 GHz, 1333 MHz, 6 MB buffer)

 

Minne

3072 MB 667 MHz (2 x 1024 + 2 x 512) minne

 

Tastatur

Dell™ utvidet USB-multimedietastatur - norsk (QWERTY)

 

Skjerm

Dell™ 22-tommers svart flatskjerm i bredformat (E228WFP) - norsk

 

Grafikkort

Integrert Intel® Graphic Media Accelerator X3100

 

Harddisk

500 GB (7200 rpm) seriell ATA-harddisk med 16 MB DataBurst™-buffer

 

Diskett- og mediestasjoner

Ingen diskettstasjon

 

Operativsystem

Ekte Windows Vista™ Business - norsk

 

Mus

Dell optisk Premium-rullemus

 

Modem

Ikke modem

 

Optisk stasjon

16x DVD+/-RW-stasjon

 

Lydkort

Integrert 7.1-kanalers HD-lyd

 

 

 

 

Prøvde en power calculator og den sa at jeg ville lande på ca 250W. Er det nok slingringsmonn å ha? 50W?

Lenke til kommentar

Jeg beklager å måtte si dette, men ut ifra mine kalkulasjoner på denne PSU kalkulatoren behøver du en PSU på over 300W (ny) og ca 400W om du ønsker å beholde den(PSUen) i noen år uten å måtte bytte den ut.

 

Det som også er et lite minus er det faktumet at du har en Dell maskin. Er ikke sikker på hvor mye du "får lov" til å tukle inne i maskinen før du mister garanti etc. Har også hørt av andre at det brukes en del egne verktøy for å åpne en Dell maskin. Jeg kan jo selvfølgelig ta feil.

 

Er også noe skeptisk til plassen inne i maskinen. Det kan være lurt å gjøre noen målinger før du tenker på å bestille nytt skjermkort, ellers risikerer du å få en kjedelig overraskelse.

 

Er dog ikke så alt for mange hundrelappene som skal til for å få en dugbar PSU til ditt system. Du bør vurdere hvor mye du ønsker å putte i maskinen, hvor lenge du ønsker å holde liv i den nåværende maskin, hvor mye du bruker den og hva du bruker den mest til før du gjør et valg.

 

Hadde det vært opp til meg, og jeg ønsket å oppgradere PCen for å forlenge levetiden samt øke bruksområdet, og jeg hadde hatt pengene, ville jeg kjøpt en ok PSU (en billig en fra en relativt kjent produsent, eller noe jeg viste fungerte), og kortet fra ATI (HD4850). Dette vil maksimalt komme på 1700,- og det med en god strømforsyning.

 

 

Rakash ;)

Endret av Rakash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...