Gå til innhold

Ram til bærbar ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en hp 9075 elns... Generelt fornøyd m spex, men kunne tenke meg mer ram..

Hvordan ligger det an å putte inn 4-8 GB brikker ?

 

Er vel to ramslotter ( gjetter )..?

 

Finnes det 4GB brikker ? Evt. pris ?

 

 

 

? ? ? ? :)

 

HP Pavilion dv9075 kan maks bruke 2 GB med minne, som er det den faktisk leveres med normalt. Så noen minneoppgradering kan du faktisk glemme.

 

Ellers tok deg meg under 1 minutt å finne disse opplysningene på HP sine sider. Det er lov å lete på egen hånd.

 

Generelt har de fleste bærbare begrensinger knyttet til mengde minne de kan bruke. For 1 - 1 1/2 år gamle maskiner er det ofte 2 - 3 GB og for nyere 4 GB. Men det må sjekkes i hvert tilfelle. Normalt står det faktisk i manualen.

Lenke til kommentar

Ja... Du har så rett så rett...

 

 

Ikke bare posta jeg litt i hytt & pine ved å skrive 9075 i stedet for 9575, men jeg var samtidig skyldig i å være litt "forum-syk", og kanskje komme i kontakt med andre som hadde samme " børsa " ( les maskinen ).

 

Har nå funnet ut at "HP Pavilion dv9575eo" leveres med "2048 MB DDR2 667 Mhz (2 x 1024 MB) (Maks 4 GB minne)"

 

Det nye spørsmålet nå er som følgende; Hvorfor er minnet begrenset til 4GB ( 4096 MB ) ?

 

Hvis dette kan finnes i løpet av 1 minutt må jeg nok oppdatere søke-kunnskaper..

 

Vennlig hilsen ( Vi har fortsatt sol her :) ) ZG

Lenke til kommentar
Ja... Du har så rett så rett...

 

 

Ikke bare posta jeg litt i hytt & pine ved å skrive 9075 i stedet for 9575, men jeg var samtidig skyldig i å være litt "forum-syk", og kanskje komme i kontakt med andre som hadde samme " børsa " ( les maskinen ).

 

Har nå funnet ut at "HP Pavilion dv9575eo" leveres med "2048 MB DDR2 667 Mhz (2 x 1024 MB) (Maks 4 GB minne)"

 

Det nye spørsmålet nå er som følgende; Hvorfor er minnet begrenset til 4GB ( 4096 MB ) ?

 

Hvis dette kan finnes i løpet av 1 minutt må jeg nok oppdatere søke-kunnskaper..

 

Vennlig hilsen ( Vi har fortsatt sol her :) ) ZG

 

Plattformbegrensning i Centrino, samme med hastigheten. Centrino 2 blir vesentlig bedre.

Lenke til kommentar
Takk for et saklig svar.. blir bare 4GB på her da :p

 

Tror det er PC2-5300 ram på denne. Noen som vet om den støtter raskere ram ( uten klokke-klokke ) ?

 

Sola skinner ! :thumbup:

 

Den kan sikkert bruke SODIMM (DDR2) PC2-6400, men i og med at FSB på bærbare er relativt lav har det neppe noen hensikt. Ser at Komplett sin minnevelger gir PC2-6400 som alternativ også. Klokking av bærbare kan du i realiteten glemme.

 

Ellers har STeam6 helt rett, men for å være ennå mer nøyaktig så er det selve chipsettet som begrenser. 915GM har begrensing på 2 GB, 945GM og 965GM har begrensing på 4 GB om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...