surfer86 Skrevet 15. mars 2003 Skrevet 15. mars 2003 www.linuxfromscratch.com Vil bare si at jeg skal teste ut dette, etter å ha lest gjennom LFS boka synes jeg at dette virker ganske enkelt GENIALT og utrolig lærerrikt.
GNUfan Skrevet 16. mars 2003 Skrevet 16. mars 2003 And So It IS!!! Har nettopp gjort det, sitter nå i sjølkompilert KDE3.1 og prøver å få mekka skriveren, har lært utrolig mye!!! Men desverre tar det sin tid det der....
Yamato47 Skrevet 16. mars 2003 Skrevet 16. mars 2003 Hvordan er det å få på plass et fornuftig pakkehåndteringssystem på LFS?
GNUfan Skrevet 16. mars 2003 Skrevet 16. mars 2003 Hvordan er det å få på plass et fornuftig pakkehåndteringssystem på LFS? Har ikke gidda å prøve... Men det ville blitt et depency mareritt, da f.eks glibc blir installert uten pakkesystem, og med mindre pakkesystemet finner depencies skikkelig, så vil ingenting bli installert...
oskar1 Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Ping fungerer ikke i min LFS, alt installert som beskrevet i boka. icmp er definert i /etc/protocols, men skriver jeg ping så får jeg at "unknown protocol icmp". Merkelig... noen med samma problem?? mvh oskar
GNUfan Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Ping fungerer ikke i min LFS, alt installert som beskrevet i boka.icmp er definert i /etc/protocols, men skriver jeg ping så får jeg at "unknown protocol icmp". Merkelig... noen med samma problem?? mvh oskar Funker hos meg.... Har du sett her?
oskar1 Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Ja, jeg har det. finner ikke noe interesant der, dessverre. Maskina svarer på ping men får "icmp protocol unknown" når jeg prøver å pinge andre fra den. Alt annet virker som det skal. Under booting ser jeg at kernelen støtter icmp. (TCP) hmmm....
GNUfan Skrevet 19. mars 2003 Skrevet 19. mars 2003 Sånn ser min /etc/protocols ut: # # protocols This file describes the various protocols that are # available from the TCP/IP subsystem. It should be # consulted instead of using the numbers in the ARPA # include files, or, worse, just guessing them. # ip 0 IP # internet protocol, pseudo protocol number icmp 1 ICMP # internet control message protocol igmp 2 IGMP # internet group multicast protocol ggp 3 GGP # gateway-gateway protocol tcp 6 TCP # transmission control protocol pup 12 PUP # PARC universal packet protocol udp 17 UDP # user datagram protocol idp 22 IDP # WhatsThis? raw 255 RAW # RAW IP interface # End Hjalp det deg? Kan jo prøve å recompile inetutils? EDIT: Compile-kommando: ./configure --prefix=/usr --disable-syslogd --libexecdir=/usr/sbin --infodir=/usr/share/info --mandir=/usr/share/man --with-wrap --with-pam && make && make install
oskar1 Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Nei, /etc/protocols filen min er riktig. inetutils? den er ikke med i lfs4.0 i allefall...
oskar1 Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Har prøvd inetutils nå, ping funker fortsatt ikke. ftp funker da... begynner å lure på om det er en feil i net-kit...
GNUfan Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Nei, /etc/protocols filen min er riktig.inetutils? den er ikke med i lfs4.0 i allefall... Jeg brukte CVS av lfs og blfs. Inetutils er i blfs. BTW, fant ut at iallefall MAN-siden til ping er fra NetKit. Mulig pingen min er derfra også...
oskar1 Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Inetutils inneholder ftp, telnet og andre program. netkit-base inneholder inetd og ping. Faen ta detta ping problemet. I å med at lfs ikke er installert på sekundet akkurat..
prisguide Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 hvor kan jeg få tak i denne LFS boken, finner den ikke på www.linuxfromscratch.com
prisguide Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Jeg kan fremdeles ikke finne denne boken , har søkt på amazon , der får jeg opp en bok med dette navnet skrevet av Gerard beekmans, men den er ikke tilgjengelig lenger . Noen andre plasser jeg kan få tak på denne boken?
oskar1 Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 OK! her er en link. PS skaff deg bedre briller! http://ftp.no.linuxfromscratch.org/lfs-books/4.0/
GNUfan Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Jeg brukte CVS. Da har du nyere versjoner av det meste. gcc o.l.
frank_jarle Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 hvor kan jeg få tak i denne LFS boken, finner den ikke på www.linuxfromscratch.com Selv om du har faatt linken til boka naa, saa er det en ting som er greit aa huske. Organisasjoner operere med .org , mens komersielle selskaper opererer med .com Altsaa, tjener de masse penger .com , null penger .org Frankie Singapore
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå