noesIdel Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Hei er det noen som vet hvordan jeg får tak i posisjonen til musa i windows. Lager et lite spill i c++ med OpenGL og skulle bare hatt posisjonen til musa i forhold til vinduet (i forhold til skjermen går bra det også). Og gjerne hvis noen har noe for å fange opp tasteetrykk også så hadde det vert fint På forhånd takk
Giddion Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Den enkleste, men ikke den beste metoden er å lytte etter meldinger som kommer til WndProc funksjonen din. MSDN: Keyboard input MSDN: Mouse input for å konvertere fra client koordinater til screen koordinater kan du bruke ClientToScreen lykke til
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Du kan simpelt bruke WIN-API's for dette. GetCursorPos og SetCursorPos og for eks. lage din egen mus i spillet (Gjorde iaf. jeg). Og du må selvfølgelig sjekke om musa er innenfor x- og y-aksen til spillet ditt - Aleksander -
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå