Gå til innhold

Counter Strike: Source Server Guide

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Følte ikke at dette emnet passet på gamer.no. Derfor poster jeg denne guiden for hvordan man lager CSS server og kjører den på sin egen PC :) Håper på å vise dere at CSS server ikke nødvendigvis må koste og at det er gøy å lage ;)

LINK: http://planethalflife.gamespy.com/View.php...id=4&game=3

Anbefaler å bruke Mani Admin etter som dette åpner for plugininstall og admin tilgang. LINK finner du her: http://www.mani-admin-plugin.com/

Bare å spørre hvis dere trenger hjelp, eller ikke forstår guiden ;)

NB: Det kreves god upload speed for å kjøre server, med mindre du bruker lav tick rate.

Endret av henrik343
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er litt lite med en link vel?

For de som skal starte så kan jo jeg hive inn noen tips.

Hw (5on5 warserver)

For en 100tick 500fps server så bruker den bare en kjerne på prosessoren slik at hastigheten må være over 3ghz (jeg får ikke stabil fps + tick med 3ghz + linux)

av ram er minst to gb brukbart

Tips for å finne tweaks

I forumet på steampowered er det en rekke tweaks som burde implementeres for win og linux

Os

Det anbefales vistnok å kjøre win siden koden er mest optimalisert for windows, men jeg kjører linux (debian) med hell

Mangler:

forslag til server.cfg

plugininstall

hele guiden

linker

tweaks

startparametere

matchconfig

Skrevet (endret)

Grunnen til at jeg ikke la til de manglene du skrev, er at den guiden utfyller nesten alt :) Er den beste guiden man finner på internet etter min oppfatning ;) Her finner du server.cfg, plugininstall og ekstra tweaks. Jeg har selv snakket med ham som lagde guiden og han sa at minimum ram mengde som trengs er 1/2 gig.

Endret av henrik343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...