Gå til innhold

MTU fri vs. Onecall Faktura


Anbefalte innlegg

Hei .

Jeg har Onecall Faktura, men vil bytte til MTU Fri.

Jeg ser jo lett på hjemmesidene at det er MTU Fri som er billigst.

 

Jeg gikk derretter inn på telepriser.no, og sjekket forbruket mitt om hva som faktisk er billigst.

Jeg skrev inn da " 150 ringeminutter pr.mnd " , "700sms pr.mnd" osv osv.

Da kom det plutselig opp at Onecall Faktura var billigere. Det var ikke så stor forskjell.

Onecall var ca 343kr og MTU var 350kr eller noe sånt.

 

Hvordan kan dette stemme? På hjemmesiden til MTU , så er det jo helt klart at MTU er billigere enn Onecall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MTU har høyere SMS-pris enn Onecall. 49 mot 42 øre.

 

Merk at om du skulle finne på å sende en del mer enn 700 meldinger, kan det lønne seg med Djuice Zero + SMS Addict eller Netcom Smarttalk med SMS Mania.

 

Dette er ikke reflektert i beregningen på telepriser.no, men man kan gjøre en sammenligning ved å skrive 0 SMS og så se hva det billigste Telenor/Netcom-abonnementet kommer på for samtaler, og deretter legge til 199 på total månedspris for å inkludere "ubegrenset" SMS (2000 for Netcom, 2000 for Telenor og 3000 for Djuice).

Endret av thevoice
Lenke til kommentar

synes disse såkallt billigselskapene skal forklare hvor ekstremt ustabile, hvor dårlig service og sikkerthet de har på samme måte som de skriver overalt at de er billig... ser for meg en internett side med reklamen "VI ER NORGES BILLIGESTE!!! men kun når du har dekning og vi kan mest sansynelig ikke hjelpe deg hvis noe er galt! men fy faan så billige vi er"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Samtidig senker de jo ringepris/sms pris... OG får telenor dekning

Quoter fra annen tråd.

[..]

Men samtidig må de brukerne som allerede har 150-200 minutter i måneden også betale startavgift. Gitt at de i dag har 200 minutter à ett minutt, så måtte de betale ca 80min*0.80kr/min = 64kr, pluss 0.59*80 = 47.20kr. Nå går prisen opp med 58.80kr (120*0.59 -80*0.15) for de samme minuttene, vi snakker altså om en prisøkning på 53%!

Jippi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...