EspenFe Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 Hei. Var veldig fiksert å sånn på pc før, men nå har det daffet av litt. Derfor trenger en venn av meg å sette noen nye deler til en pc. Han trenger en prossesor, ett hovedkort og RAM (minne). Vi vil satse på intel sine prossesorer, hva med E8500, eller E8400? Han spiller en del spill, men holder åsså på med photoshop litt, men det er ikke konstant, så han vet ikke om han vil ha firekjerne enda. Til hovedkort er jeg kanskje litt blank på, men ikke MSI. De har jeg hørt har et veldig dårlig rykte over seg. Kanskje X48 eller X38 er noe for kompisen min? Minne, det er veldig mange minnemoduler ute, alt for mange. Selv har jeg GeiL 2GB Ultra, men de er ikke de beste brikkene. Har hørt gode rykter om Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB. Fra før av har han 8800GT, PSU gir han nok strøm, og han har harddisker. Alt det nødvendige utenom det han trenger nå. Han kjører XP, så det er vel ikke vits med 4GB enda? Legger til et forslag fra prisguiden her. Takker for all hjelp på forhånd
brage_sk Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 bump. Han trenger hjelp fort! E8400, ikke noen vesentlig forskjell mellom E8400 og E8500 (400kr?) Rammen du har valgt virker grei. P45 kan jo varmt anbefales. Ta en titt pA Asus P5Q-E og Deluxe. P5Q pro er ogsA et allternativ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå