Gå til innhold

Australia og snus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei!

Var i Australia i 2004. Bestilte da snus via internett, og fikk den levert på døra (dvs på hostelet der vi bodde) oppe i Port Douglas, nord i Queensland. Kom etter 5 dager, og kostet adskillig mindre enn i Norge, med frakt og det hele. Ingen fortolling eller noe, kjøpte da 20 bokser. Mener det var fra www.snusbutiken.se vi bestilte fra. Men dette var altså i 2004, så noe kan jo ha forandret seg siden da :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg studerer i Sydney for øyeblikket og fikk bare lovt til å ta med 250 gram snus gjennom tollen. Resten måtte jeg skatte for.

 

I Perth gikk det altså greit med 1.1 Kg. Tenker jeg skal prøve å bestille online når jeg går tom, som er om ikke så veldig lenge.

Med forbehold om endringer i priser og lover..

 

Jeg bodde i australia fra 2004-2005 og da var det gledens snusdager gitt. Bestilte fra nettet og betalte under 10kr boksen inkl frakt levert på døren. Måtte minimum bestille 30bokser av gangen mener jeg, men det var ikke noe problem akkurat. Det var flere steder på nettet man kunne bestille.

 

Så det var faktisk mye billigere via nettet enn på tax-free etc. Hørtes for godt ut til og være sant, men det dumpet ned snuspakker på frontdøra jevnt og trutt i løpet av min tid i verden deiligste land :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Jeg tar opp igjen denne tråden jeg, selv om den er gammel.

 

Skal selv reise til Australia for å studere snart. Derfor er jeg interessert i dette temaet. Kanskje er det noen som har mer info nå?

 

Uansett, i følge VG i denne artikkelen er det lov til å ta med hele 1,5 KG med med snus til Australia. Håper det stemmer. Da kan jeg ta med ca. 33 bokser løs snus eller 62 bokser posjon. Det bør holder i hvertfall en liten stund.

Lenke til kommentar

Har snakket med en bekjent om dette. Han var i Australia, og da hadde han med seg en 60-70 bokser. Tollerne spurte hva det var, og han svarte at det var svensk tobakk og det var null problem.

 

Forøvrig er det verdt å merke seg at tollerne kan kreve at du betaler AU$300 pr kilo tobakk.

 

Så litt på et forum der de diskuterte dette, og så lenge man ikke bestiller kvoten, men bare en 5-10 bokser om gangen, så går det ofte rett gjennom.

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tfSyC-d0lPUJ:www.snusforum.com/importing-into-australia-t4.html+australia+snus&cd=2&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=firefox-a

Lenke til kommentar

Heisann.

Befinner meg i Australia akkurat no, og tollgrensa for tobakk er 250 gram. Kontrollen var ganske strikt, så å prøve å snike med seg meir enn kvoten er nok ikkje å anbefale. 10 boksar posesnus var ikkje noko stress då.

Når du går tom så er det berre å bestille frå buysnus.com. Tek maks eit par veker før det er framme. tre boksar i gongen så er ikkje tollen noko stress, og sjølv med frakt er det billigare enn i Norge.

 

Håper det besvarte det du lurte på :)

 

Kvar skal du studere forresten? Driv sjølv på med studier her nede no

Lenke til kommentar

Da blir det vel til at jeg bestiller fra buysnus.com når jeg er der nede.

 

Har kommet inn på 3 universiteter, men har ikke bestemt meg 100% enda. Det blir enten University of Wollongong eller La Trobe i Melbourne. Siste universitetet er utelukket (UTS i Sydney).

Hvor er du?

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Da blir det vel til at jeg bestiller fra buysnus.com når jeg er der nede.

 

Har kommet inn på 3 universiteter, men har ikke bestemt meg 100% enda. Det blir enten University of Wollongong eller La Trobe i Melbourne. Siste universitetet er utelukket (UTS i Sydney).

Hvor er du?

 

Kult. Kika såvidt på UIW når eg skulle søke, ser bra ut. Studerer forøvrig ved James Cook University i Cairns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...