Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Rampage Formula; VGA Bios error


Anbefalte innlegg

Hei, har satt sammen en for det meste ny pc for ca. ei uke siden. (Specs i profil)

 

Hovedkortet jeg har er ett Asus Rampage Formula, og det fulgte med ett lcd display (LCD Poster) som viser div. feilmeldinger etc.

I går mista jeg plutselig skjermbildet når jeg satt og spilte (winamp etc. var fortsatt på), så reboota jeg. Nå får jeg bare opp "VGA Bios" i lcd posteren :S

 

Regna med at skjermkortet (3870x2) kanskje hadde tatt kvelden, prøvde med ett 7800GTX og fortsatt samme problemet.

 

Mulig at HK er gåent eller noe sånt? Har prøvd det meste for å fikse dette (bios reset etc.)+ sette i ett gammel pci skjermkort men da frøs bildet bare i starten og bildet var veldig "fuzzy"/uklårt. (Fikk fortsatt "VGA Bios" melding på lcd displayet.

 

Noen som har hatt lignende problemer de har fått fiksa eller er jeg bare nødt til å sende både skjermkort og hovedkort tilbake for RMA? :\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...

 

Er vel bare det "vanlige" igjen da.

Reset CMOS, la alt stå uten strøm et par minutter, koble ut alt du ikke trenger å ha tilkoblet, sjekk/resett all kabling.

 

Siden du har prøvd med både et pci basert skjermkort og et annet pci-express skjermkort kan det ikke være feil på hverken slot, eller skjermkort. Så hvis ikke standard feilsøket over hjelper så er hovedkortet defekt etter min mening ja.

 

Du kan jo for sikkerhets skyld ta og koble til skjermkortet til en annen maskin hvis du vil være 100% sikker på at det ikke har tatt kvelden i tillegg, men med tanke på feilsøket ditt høres det tvilsomt ut.

Endret av navlasop
Lenke til kommentar

Bleh, pakka skjermkortet i brodern sin maskin. Ble ikke noe skjermbilde på den heller. Ser ut som når skjermkortet tok kvelden så tok den hovedkortet mitt med seg i døden også eller omvent. :p

Uansett om jeg tar hans 7800GTX i eller ett vanlig 2mb pci kort så fungerer ikke maskina. Null bilde på skjermen :(

 

Tror jeg skal holde meg til nvidia for dette gav meg bare avsmak for ATI...

Endret av amarios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...