C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Etter å ha forsert noen gjerder på Brakerøya ved Drammen fant jeg disse motivene. Bildene er ikke redigerte. Tatt i JPEG. Kun krympet, alt annet er intakt. EXIF er på plass.
Amund_Blix Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Det første bildet blir litt for rett frem og kjedelig for meg, det andre har mer for seg, men er uenig i at forgrunnen skal være uskarp, dette forstyrrer balansen i bildet synes jeg. Jeg hadde foretrukket at forgrunnen hadde vært skarp, siden blikket gjerne starter i begynnelsen(nederst) av bildet og ledes innover, en uskarp forgrunn bryter dette og det fungerer dårlig i mine øyne. Bildene har forøvrig mye å gå på når det gjelder etterbehandling(jeg nekter å bruke ordet "redigert"), og personlig skjønner jeg ikke hvorfor du gjør et poeng ut av at bildene ikke er etterbehandlet. Beklager at dette ble temmelig ensidig negativt, så ta det ikke personlig, jeg skjønner godt hva du så her i motivene. Mvh Amund
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Skrevet 7. juli 2008 Tar det overhodet ikke personlig Det var ikke noe poeng at de ikke skuell være etterbehandlet (du har rett, det er et bedre ord), jeg visste bare ikke riktig hva jeg skulle foreta meg med dem. Har du noen tips til hva jeg bør gjøre? Takk for tilbakemeldingen så langt!
PMnormal Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Som jeg ofte har skrevet har jeg kommet frem til at rustbilder skal ha så stor dybdeskarphet som mulig. Strukturen i rusten er minst like viktig som tonen, så det kler ikke bruk av liten DOF i alle tilfeller. Spesielt ikke slike som har en tendens til å bli monotone. Men jeg liker at du har valgt en røff kant i toppen. Det er litt annerledes i forhold til mer skjønnmalende rustbilder.
carmelita Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 (endret) Jeg likte det første best. Det var fascinerende å se på Hvordan du skal redigere de vet jeg ikke. Endret 7. juli 2008 av carmelita
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Skrevet 8. juli 2008 Takk for respons, begge to! PM: Da jeg tok dem hadde jeg dessverre ikke mye peiling på dybdeskarphet og brukte ikke dette særlig bevisst. Har eksperimentert mer med det i det siste. Takk for rust-DOF-tipset, skal huske på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå