Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen får ikke signal


Anbefalte innlegg

Pc'n skjermen min får ikke lenger noe signal.

Jeg regner med at det er et problem med skjermkortet og lurer på om det er noen her som vet om dette er et kjent problem med den typen skjermkort jeg har, ett 3870x2.

Jeg skjekket temp på kortet da den hadde vært i middels bruk i en dag, vært brukt til litt spilling, film og ellers stått ubrukt, da var tempen 63 grader ved 0% load selv om gpu var skrudd ned automatisk til 300 mhz idle mode :s

Det som skjer når skjermen ikke får signal er at viften på skjermkortet spinner opp til full hastighet og skjermen blir svart.

 

Jeg lot pc'n stå avslått en stund da jeg hadde mistanke om at det var et varmeproblem, den får ikke noe signal igjen selv om den står og spinner på full fart i flere timer. Noen som vet noe?

 

Er forresten et sapphire kort men det skal ikke ha noe å si da dette kortet stort sett bare er et referansekort med ett sapphire klistremerke på så vidt jeg har skjønt.

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er et problem med at 3870x2 viftene spinner konstant på 100%

Hadde/har problemet at viftene spinner 100% helt til rivatuner får kontroll over viftene og senker hastigheten.

 

Har du alltid hatt problemer at viftene går 100%?

har du kommet nær skjerm kortet så det kan ha blitt "løftet" litt av PCI express sporet sitt?

vis dette skjer så vil viftene spinne konstant og du mister bilde på skjermen.

Bare dytt kortet forsiktig nedi igjen, så kan du prøve igjen.

 

jeg hakke samme 3870x2 modell som deg men mitt kort har

40 grader Ideal og 65-70 på full load.

Men jeg har også et åpent kabinett og en 3870x2 modell med 2 vifter 1 på hver GPU.

 

tempraturer er avhengig av kabinett type, om det er støv som dekker til vifte utganger å lignende og om du har nok vifter til og blåse frisk luft inn i pc-en din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...