Gå til innhold

Ny smarttelefon - Hjelp


Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter en ny telefon. Forhåpentligvis en bra en, noe som ledet meg hit for råd :innocent:

 

Det som jeg gjerne vil ha er en telefon med:

  • Touch Screen (optimalt)
  • Minimum 8gb minne ELLER plass for sånn ekstra plass kort. =)
  • Veldig god for bilder!
  • Oversiktlig operativsystem
  • Ikke så jævla dyr. rundt 2-4000.
  • God batteri tid. hater å lade mobiler ofte.

Så på den derre Iphone 3G, men abonnementene skremte meg skikkelig... lol 6000-13000 for en mobil...

 

Hva jeg skal hovedsakelig bruke mobilen til:

  • Ringe
  • Sende SMS
  • Musikk
  • Kamera
  • Planlegging
  • Spill
  • Se Film

Tror jeg ikke kommer til å bruke den til så mye Internett surfing egentlig. Håper jeg kan koble mobilen min til routeren vårs.

 

Også lurer jeg på hva slags abonnement jeg bør velge. Idag finnes det jo minst 50 forskjellige.

 

Takk for alle evt. svar

 

PS: si ifra hvis dere lurer på noe ekstra

Endret av Fettklomp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jo du se an etter forbruket ditt og hva du tror du trenger mest... Ringer du mye? Sender du mye sms? Surfer du mye? Du må nesten tenke litt over hva du trenger mest selv og finne et passende abonement til ditt bruk.

 

Bruker du ikke telefonen alt for mye kan det hende at onecall sitt abonement passer for deg.

Lenke til kommentar

Liker ikke at G900 har så liten skjerm.

Er litt noob på mobiler, men kan man se film på de fleste mobiler idag? f.eks laste ned Simpsons og se de på mobilen?

Skal til sverige om en uke. så vil så gjerne har litt underholdning på veien (film)

 

Jeg bruker ikke mobilen særlig mye til ringing og SMS. kansje sender rundt 30-100SMS i måneden og snakker kansje 30-1time i måneden. Og når jeg surfer på nettet så kobler jeg bare mobilen min på routern vårs, sånn at det blir kostnadsfritt =)

 

Med andre ord. jeg vil ha en ny mobil FORT :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
plass for sånn ekstra plass kort. =)

 

 

Det der får meg til å tro at du ikke har altfor mye nerdekunnskaper om mobiler, og når du da samtidig vil ha et oversiktlig operativsystem ville jeg sett på iphone en gang til om jeg var deg. Andre mobiler som støtter det der kjører stort sett windows mobile, og hvis man ikke vet 100% hva man driver med på slike telefoner er det veldig fort å rote seg bort. De som har mobilene er sikkert uenig, men er det en ting jeg har merket så er det at folk med lite teknisk sans ofte har problemer med avvanserte telefoner uansett hvor logisk ting er plassert for oss nerder. Når det gjelder abonnement, så passer du best til italk small. Det blir høy samlet pris gjennom året, ja, men samtidig så vil du neppe gå over de innkluderte sms/minutter/mb, så du må overveie om du er villig til å betale så mye

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Jeg er enig i det Captain Ødegård skriver. En kjapp analyse av dine innlegg viser at du kanskje ikke (ikke ta det ille opp) er personen med mest teknisk innsikt og kun ønsker en god telefon som fungerer, og er lett å bruke uten å justere krims og krums. Min mor har hatt to HTC-telefoner hun har fått gjennom jobben, og jeg må alltid daske meg selv på pannen over hvor lite den telefonen passer henne. Ikke for å sammenligne deg med min mor, for all del, men min lillesøster på 15 eller mange av mine andre kompiser hadde ikke taklet å dille med en avansert telefon med Windows Mobile.

 

Du må nesten innse at du ikke kan stille alle mulige krav til en hver telefon når du har et begrenset budsjett. Du kan ikke få en telefon som har alt av nyeste og fresheste teknologi til en billig penge. Det går bare ikke. En telefon med touchscreen har nesten uansett PalmOS eller Windows Mobile, og dette blir kjapt for mye og for avansert med en som ikke har over gjennomsnittet interesse for telefoni og teknologi. Igjen så bruker de fleste touch-telefoner en del batteri, og gode kamera bruker også mye batteri, så da må du lade en gang i blandt.

 

Du kan titte på N95 8gb, den har mye integrert lagrinsplass, brukbart kamera, stor skjerm, et operativsystem jeg skulle tro du kunne klare deg med og dedikerte knapper til å spille musikk i den integrerte 3,5mm minijackutgangen. Den har ikke touchscreen, men det er noe en hver skulle kunne klare seg uten. Om den ikke er akutell får du nesten kjøpe den en iPhone, eller ta til takke å ikke ha touchscreen. Du kan jo begi deg ut på HTC og Windows Mobile, men jeg vil ikke anbefale det slik jeg ser det herfra.

 

edit: ang. mulighet for film på mobilen så er det mulig, og det har vært mulig en god stund. Du kan imidlertidig ikke bare laste ned en .avi fil til pcen din og dra den rett over, den må komprimeres til riktig format (.3gp eller .mp4, alt ettersom)

Endret av MannY318
Lenke til kommentar
Jeg er enig i det Captain Ødegård skriver. En kjapp analyse av dine innlegg viser at du kanskje ikke (ikke ta det ille opp) er personen med mest teknisk innsikt og kun ønsker en god telefon som fungerer, og er lett å bruke uten å justere krims og krums. Min mor har hatt to HTC-telefoner hun har fått gjennom jobben, og jeg må alltid daske meg selv på pannen over hvor lite den telefonen passer henne. Ikke for å sammenligne deg med min mor, for all del, men min lillesøster på 15 eller mange av mine andre kompiser hadde ikke taklet å dille med en avansert telefon med Windows Mobile.

 

Du må nesten innse at du ikke kan stille alle mulige krav til en hver telefon når du har et begrenset budsjett. Du kan ikke få en telefon som har alt av nyeste og fresheste teknologi til en billig penge. Det går bare ikke. En telefon med touchscreen har nesten uansett PalmOS eller Windows Mobile, og dette blir kjapt for mye og for avansert med en som ikke har over gjennomsnittet interesse for telefoni og teknologi. Igjen så bruker de fleste touch-telefoner en del batteri, og gode kamera bruker også mye batteri, så da må du lade en gang i blandt.

 

Du kan titte på N95 8gb, den har mye integrert lagrinsplass, brukbart kamera, stor skjerm, et operativsystem jeg skulle tro du kunne klare deg med og dedikerte knapper til å spille musikk i den integrerte 3,5mm minijackutgangen. Den har ikke touchscreen, men det er noe en hver skulle kunne klare seg uten. Om den ikke er akutell får du nesten kjøpe den en iPhone, eller ta til takke å ikke ha touchscreen. Du kan jo begi deg ut på HTC og Windows Mobile, men jeg vil ikke anbefale det slik jeg ser det herfra.

 

edit: ang. mulighet for film på mobilen så er det mulig, og det har vært mulig en god stund. Du kan imidlertidig ikke bare laste ned en .avi fil til pcen din og dra den rett over, den må komprimeres til riktig format (.3gp eller .mp4, alt ettersom)

 

 

Takk for et så langt svar. Tok det ikke ille opp, er faktisk enig med deg at jeg er ikke helt flink med telefoner =)

 

Så på N95. Virket jo helt fantastisk ut, men så minutter etterpå at N82 var jo nesten akkurat samme telefon, bare 1500 billigere.

 

Så i morgen trur jeg det blir N82 =)

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...