Gå til innhold

Oppgradere ram og harddisk på Acer Aspire 5100?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Acer Aspire 5100 laptop der jeg gjerne vil oppgradere minne og harddisk.

Men har noen spørsmål ang dtte.

 

Harddisk:

Hvor stor harddisk kan jeg egentlig få?

Hva er navnet på den type harddisk som jeg kan bruke?

Jeg har en WD Passport eksten harddisk, kan jeg ta denne ut å sette inn i min laptop?

 

Minne:

Hvordan skifter jeg minne på denne laptopen, må jeg åpne den opp helt?

I manualen står det følgende:

"Opp til 2 GB av DDR2 533/667 MHz minne, oppgraderbar til

4 GB ved bruk av to soDIMM moduler (dobbeltkanalstøtte)"

Når jeg ser på f.eks komplett.no finner jeg ingen soDIMM RAM som har 4gb?

Så vidt jeg kan se, så har jeg kun en plass til minne?

 

Takk for hjelpen folkens:)

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har en Acer Aspire 5100 laptop der jeg gjerne vil oppgradere minne og harddisk.

Men har noen spørsmål ang dtte.

 

Harddisk:

Hvor stor harddisk kan jeg egentlig få?

Hva er navnet på den type harddisk som jeg kan bruke?

Jeg har en WD Passport eksten harddisk, kan jeg ta denne ut å sette inn i min laptop?

 

Minne:

Hvordan skifter jeg minne på denne laptopen, må jeg åpne den opp helt?

I manualen står det følgende:

"Opp til 2 GB av DDR2 533/667 MHz minne, oppgraderbar til

4 GB ved bruk av to soDIMM moduler (dobbeltkanalstøtte)"

Når jeg ser på f.eks komplett.no finner jeg ingen soDIMM RAM som har 4gb?

Så vidt jeg kan se, så har jeg kun en plass til minne?

 

Takk for hjelpen folkens:)

 

Jeg har oppgradert fra 1GB til 2GB minne, du må ikke åpne mye, men du må skru opp PCen litt under, bare vær forsiktig ;) Du trenger ikke 4GB på denne PCen, prosessoren er rett og slett ikke kraftig nok.. Og regner med at du kan ha så stor HDD du vil, bare det er 2,5" og IDE (tror ikke det er S-ATA på denne PCen). Passport er vel en vanlig 2,5" HDD, så hvis du åpner den og finner en IDE kontakt der så tror jeg det skal gå..

Lenke til kommentar

Jeg fant et lokk der RAM brikken er, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan få den ut :p

Etter det jeg kan se må jeg skru opp så å si alle lokkene for å skifte denne? Men det du sier er at man ikke trenger 4gb? Det er vell lurer å gå for det kontra 2gb? Lyst til å sende en link til en ram brikke som passer :)?

 

Det med harddisken er jeg litt usikker på, fordi når jeg åpnet lokket der hdd er så er det ikke no kabler, er bare en "mottaker" der jeg må dytta harddisken min inn. Trodde det var s-ata?

Lenke til kommentar
Jeg fant et lokk der RAM brikken er, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan få den ut :p

Etter det jeg kan se må jeg skru opp så å si alle lokkene for å skifte denne? Men det du sier er at man ikke trenger 4gb? Det er vell lurer å gå for det kontra 2gb? Lyst til å sende en link til en ram brikke som passer :)?

 

Det med harddisken er jeg litt usikker på, fordi når jeg åpnet lokket der hdd er så er det ikke no kabler, er bare en "mottaker" der jeg må dytta harddisken min inn. Trodde det var s-ata?

 

Er ikke RAM som er flaskehals på denne PCen, tro meg. Merka nesten ikke forskjell fra 1GB til 2GB, så jeg mener nesten at det ikke er nødvendig med mer enn 1GB. Husker ikke hvordan jeg fikk ut RAMen, bare at jeg fant det ut ved å prøve og å tenke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...