miniPax Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 har følgende kode på siden min: <?php if ($side == 'hoved') { include "index.php"; } else if ($side == 'maskin') { include "maskin.php"; } else if ($side == 'server') { include "server.php"; } else { include "index.php"; } ?> Så hvis noen skriver inn noe annet etter ?side= enn det som er nevnt over, eller dropper hele ?side= delen, så lastes index.php uansett. Hva må jeg skrive for å include en 404 side om man skriver inn noe annet en variablene nevnt over? Må ha det sånn at er den blank, lastes index.php, men skriver man ?side=serevr i steden for ?side=server så kommer det en custom 404 error opp? Noen som skjønte hva jeg mente?
MullaKrekar Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Noe sånt, kanskje? if(file_exists("$side.php")) { include("$side.php"); } else { include "index.php"; //Hvis noe annet er tilfelle }
Scalpel Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Slik: else if ($side == '') { include "hoved.php"; } else { include "404.php"; } ?> eller eventuelt: else if (!isset($side)) { include "hoved.php"; } else { include "404.php"; } ?> Gjør samme nytta... Forøvrig synes jeg det er mer stilfullt at den går til hovedsiden om $side er feil. Men det er bare hva jeg synes... 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå