Gå til innhold

NetCom kundeservice: som å snakke med veggen


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Må ha en liten rant om netcom sin kundeservice... Har en Nokia E51 SYmbian S60 v3 telefon som jeg gjerne villebruke mobilTV på. Telefonen er ikke listet som støttet, MEN det er helle rikke noen som helst mobil utgitt siden i fjor - e51, e71, n78, n82 etc. Siden telefoner av tilsvarende spesifikasjoner (eks støttede 6120 har eksakt samme prosessor, ram, og selvfølgelig OS som E51) og telefoner som langt kjører sirkler rundt støttede modeller (N82 er jo toppmodellen, om små pisstelefoner støttes funker iallefall den). Poenget er jo at alle støttede nokia modeller er symbian s60 v3, og selv om mediaspilleregenskapene varierer mellom E og N serien så er jo begge serier støttet - bare ikke nye modeller. Har aldri hørt om et S60 v3 program som ikke funker på tvers av modeller på den måten ved mindre de bruker spesifikke aspekter av modellene (pedometer, feks).

 

Så hvorfor installerer jeg ikke bare programmet hvis jeg tror det fungerer?

Nedlastingslinken får timeout. Vil tro det er en user agent detector der ettersom mobiler med andre OS også er støttet, slik at nedlastingen går til riktig fil. Om da modellen man har ikke er lagt til i listen over støttede telefoner, hjelper det veldig lite at det faktisk fungerer når man ikke fåt tak i den j***** .sis fila. Dette har jeg sendte tre mailer til netcom om, de to første henviste meg bare til listen over støttede modeller. Siste mail jeg sendte forlangte jeg at noen som skjønte hva jeg spurte om skulle svare, og at de bare kunne prøve å komme med den kompatibilitetslista si igjen. Denne har jeg ikke fått svar på, og ble sendt i forrige uke. Begynner å bli rimelig lei hele netcom siden jeg har hatt veldig mye trøbbel med kundeservicen deres, og det er skremmende at et halveis teknisk spørsmål skal forvirre hele lemenflokken så til de grader.

[/rant]

 

on a sidenote, om noen har en støttet modell og vil sende meg .sis fila, please do

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må ha en liten rant om netcom sin kundeservice... Har en Nokia E51 SYmbian S60 v3 telefon som jeg gjerne villebruke mobilTV på. Telefonen er ikke listet som støttet, MEN det er helle rikke noen som helst mobil utgitt siden i fjor - e51, e71, n78, n82 etc. Siden telefoner av tilsvarende spesifikasjoner (eks støttede 6120 har eksakt samme prosessor, ram, og selvfølgelig OS som E51) og telefoner som langt kjører sirkler rundt støttede modeller (N82 er jo toppmodellen, om små pisstelefoner støttes funker iallefall den). Poenget er jo at alle støttede nokia modeller er symbian s60 v3, og selv om mediaspilleregenskapene varierer mellom E og N serien så er jo begge serier støttet - bare ikke nye modeller. Har aldri hørt om et S60 v3 program som ikke funker på tvers av modeller på den måten ved mindre de bruker spesifikke aspekter av modellene (pedometer, feks).

 

Så hvorfor installerer jeg ikke bare programmet hvis jeg tror det fungerer?

Nedlastingslinken får timeout. Vil tro det er en user agent detector der ettersom mobiler med andre OS også er støttet, slik at nedlastingen går til riktig fil. Om da modellen man har ikke er lagt til i listen over støttede telefoner, hjelper det veldig lite at det faktisk fungerer når man ikke fåt tak i den j***** .sis fila. Dette har jeg sendte tre mailer til netcom om, de to første henviste meg bare til listen over støttede modeller. Siste mail jeg sendte forlangte jeg at noen som skjønte hva jeg spurte om skulle svare, og at de bare kunne prøve å komme med den kompatibilitetslista si igjen. Denne har jeg ikke fått svar på, og ble sendt i forrige uke. Begynner å bli rimelig lei hele netcom siden jeg har hatt veldig mye trøbbel med kundeservicen deres, og det er skremmende at et halveis teknisk spørsmål skal forvirre hele lemenflokken så til de grader.

[/rant]

 

on a sidenote, om noen har en støttet modell og vil sende meg .sis fila, please do

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734

inkompetente kundebehandlere finnes desverre både i telenor og i chess...........

 

98% som svarer i telefon , sitter der kun pga dem vil ha en jobb...interesserer seg overhodet ikke for utvikling i den mobile verden.

 

og før du har fått forklart dem at prøblemet må løses hos kundeservice , og IKKE hos teknisk avdeling , sier dem : skal sette deg over til tekni `* biip biip * (vente i 6 min.....) JA HALLO TEKNISK AVDELING VERSEGOD.

 

 

AAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!

 

ooog historeien gjentar seg selv gang på gang på gang.......

 

 

*en som vurderer å begynne å jobbe som kundebehandler , foredi jeg er så pokker så lei av å møte inkompetente folk 98% av gangene!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Men - har du prøvd å bare ringe til kundeservice på dagen og spørre om de kan sende en forespørsel til sine teknikere/teknisk avdeling og sjekke om det går å få ordnet det du spør om?

 

Det koster over 5 kr per minutt... Før i vår trengte jeg 3G simkort da jeg kjøpte ny mobil, første telefon til kundeservice sa at det skulle sendes dagen etter. Purring 1 og 2 i løpet av de to følgende ukene bekreftet at det var sendt, og tredje purring fant de ut at det var overhodet ikke noe historie (hva enn "record" er på norsk) om at de hadde sendt noe simkort til meg. tanken på å prøve å forklare den saken her til de over telefon høres verken billig eller særlig nyttig ut

 

 

Om du poster URL'en til filen her kan jo noen bare fake user agenten og laste den ned for deg.

 

Det har fått meg til å lure; nettsiden der man laster ned er en rdml fil som ikke firefox gjenkjenner. Jeg åpnet denne i notepad, fant nedlastingsURLen og satte user agent til N95 (som er støttet). Ingen reaksjon, bare timout. Men netcom påstår at nedlastingen fungerer om man har riktig telefon. Lurer på om det enten er en feil i nedlastingslinken, eller om det også serpå operatør

 

 

Svaret mitt ble vist borte gitt....Er det NetCom sin Mobiltv klient du ønsker å benytte eller er det mobilTv generelt? Hvis det er den siste, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare setter opp telefonen manuelt?

 

Netcom til klient ja. 69,- per måned er en grei pris synes jeg når datatrafikk er inkludert, men hjelper lite når man ikke får tak i klienten

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Det har fått meg til å lure; nettsiden der man laster ned er en rdml fil som ikke firefox gjenkjenner. Jeg åpnet denne i notepad, fant nedlastingsURLen og satte user agent til N95 (som er støttet). Ingen reaksjon, bare timout. Men netcom påstår at nedlastingen fungerer om man har riktig telefon. Lurer på om det enten er en feil i nedlastingslinken, eller om det også serpå operatør

 

Siden er sikkert bare tilgjengelig fra Netcoms nett.

Lenke til kommentar

Kundeservicen er som regel delt opp i forskjellige avdelinger.

 

Du har førstelinja, hvor de "inkompetante" idiotene som kun sitter der for jobb sitter (Som dere beskriver godt her fra før av :) )

 

Jobben deres er å sende de ringede rundt til riktig avdeling, om ikke svare på meget enkle spm.

 

Så har vi andrelinja og de andre avdelingene som flinkere folk sitter på.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at den nedlastings linken ikke fungerer lengre. Har lastet ned den tv klienten fra den siden før, men det går ikke nå. Måtte forøvrig bruke den innebygde nettleseren i telefonen for i det hele tatt klare å laste den ned. Og den lagrer ikke installasjonsfilen, ellers skulle du fått den.

Lenke til kommentar

yes da! Prøvd å få overført navnet på abonomentet mitt i månedsvis..

 

første jeg snakket med sa jeg måtte sende en mail,

 

fikk svar på mailen om at jeg måtte sende det skriftelig inn med brev.. Så fikk jeg svar på det brevet om at jeg ikke hadde skrevet inn alle nødvendige opplysninger..

 

ikke hørt noe på kjempe lenge... så ringer jeg de for å høre om hvorfor jeg ikke har hørt noe, de forteller meg at mamma bare kan ringe inn til de og skifte navnet med en gang..

 

mamma ringer inn, og blir fortalt at hun må sende inn skriftlig..

 

Jeg ringer inn en siste gang og er sinna, og fikser det selv! HURRA! det tok kun 4 måneder! (om det blir fikset nå da..)

Lenke til kommentar
Kundeservicen er som regel delt opp i forskjellige avdelinger.

 

Du har førstelinja, hvor de "inkompetante" idiotene som kun sitter der for jobb sitter (Som dere beskriver godt her fra før av :) )

 

Jobben deres er å sende de ringede rundt til riktig avdeling, om ikke svare på meget enkle spm.

 

Så har vi andrelinja og de andre avdelingene som flinkere folk sitter på.

Jobber selv med førstelinjesupport, og det å dra alle under en kam av de som sitter der blir jo totalt feil! Greit det finnes alltid personell som kun sitter på en supportlinje og gjør dette kun for å få smør på skiva. Slike finnes også på andre arenaer.

 

I min situasjon som førstelinjesupport, så er jeg lysten på å lære mer, og tar de utfordringene som jeg får inn på linja. Jeg kan nok kanskje ikke løse alle problemer, men streber iallefall etter å lete etter en løsning for kunde, mitt mål er jo å få kundens problem løst så raskt som mulig. Og om jeg ikke finner denne løsningen selv, så hender det at jeg da må ta kontakt med 2. linje eventuelt andre instanser for å forhøre meg om det er noen som har vært borti lignende problemer.

 

Greit denne posten ble jo helt offtopic, men syns bare at det ikke er rett å dra alle over en kam.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Å dra alle under én kam er veldig ofte (men ikke alltid) riktig. De som faktisk kan noe her i livet sitter sjelden i førstelinjesupport, ved mindre det da er unge folk som ikke har kommet seg lenger enda. Om man ringer inn og hører 30 år + som svarer, da kan man egentlig legge på men én gang om man har noe halvgalt svar. Denne teorien er basert på erfaring og har enda til gode å bli motbevist for meg personlig.

 

 

Uansett begynner jeg å bli veldi glei netcom. Det var simkortsaken. Før jul var det en sak med netcom familie opplegget der vi fik høre at jo da man kunne få seperate fakturaer, noe som jo ikke var tilfellet. MinSide er så buggy som det er mulig, fant en bug der utløpstiden for abonnementet alltid flyttet seg og forbruk-delen av minside hopper av og på som den vil; noen ganger fungerer den, andre ganger ikke.

 

 

Sist men ikke minst; netcom sin oppførsel med iphone lanseringen er ikke akkurat noe å skryte av, får litt lyst til å boikotte hele selskapet. Ikke at telenor er noe bedre nødvendigvis, men netcom har nå hatt sin sjanse. Får se om jeg ringer til kundeservice fra jobb imorra, om det ikk eløser seg med mobiltv greia da....

Lenke til kommentar
Beklager om posten min virket ut som jeg drog alle under en kam. Det var faktisk ment omvendt, men ironien min var kanskje ikke helt klar.. :)

Noen nevner 5,- i minuttet.. Andre nevner 4 måneder på å sifte navn.. andre 3 puringer på et nytt sim kort.. Tanken som slår meg, er hvorfor ikke bare stikke innom en forhandler, å få det fikset der? :cool:

 

(Tenker mest da på rene "mobil" butikker som Telebutikken og klartSvar.. Men Elkjøp, elprise osv, fungerer også, men ved noe mere manglende spiss kunskaper, da dem gjerne oppererer med 3-4 forskjellige hoved opperatører, å ikke bare en..)

 

Dem kan skifte et navn på 5 sec.. Nytt sim, på 10 sec.. Å ringe Forhandler suport, som ja.. er vel dem som kan mest, av suport hos Netcom. :)

 

Så neste gang, hvorfor ikke bare ta ein rask tur innom nermeste forhandler? :thumbup:

 

Når det gjelder Iphone, så gjør vel dem stort sett som alle andre.. Oppretter et eget abb. til den, å kjører mest mulig eklusivitet.. -Hvorfor skall netcom gjøre noe annet, enn dem fleste andre operatører i verden? (Moderselskapet demmers, har tross alt bestalt mye, og lagt mye ennergi inn i den..)

Å er ikke abbonemanget noe for deg, så er sikkert muligheten, å velge en annen tlf isteden.. :)

 

(SLik det er med mange andre telefoner, hver måned.. Nei, den fargen finest kunn som Telenor låst.. Nei, Prada TLFen kan bare de første månedene, bare bli kjøpt via den butikk kjeden, osv, osv..) -ingen ting er spesielt med iphone, bortsett i fra at all blir mere satt på spissen, og mere oppblåst i media..)

 

Nr. Ta om Iphone, ble bare kort sakt komenter, å, ja.. Satt på spissen.. Da d e svært kor mange som syt, å bær seg om den fortiden.. Den er i en pakke, med et abb.. likker du ikke pakken, så la være å kjøpe den.. <--- Så enkelt er d.. :D

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Beklager om posten min virket ut som jeg drog alle under en kam. Det var faktisk ment omvendt, men ironien min var kanskje ikke helt klar.. :)

Noen nevner 5,- i minuttet.. Andre nevner 4 måneder på å sifte navn.. andre 3 puringer på et nytt sim kort.. Tanken som slår meg, er hvorfor ikke bare stikke innom en forhandler, å få det fikset der? :cool:

 

(Tenker mest da på rene "mobil" butikker som Telebutikken og klartSvar.. Men Elkjøp, elprise osv, fungerer også, men ved noe mere manglende spiss kunskaper, da dem gjerne oppererer med 3-4 forskjellige hoved opperatører, å ikke bare en..)

 

Dem kan skifte et navn på 5 sec.. Nytt sim, på 10 sec.. Å ringe Forhandler suport, som ja.. er vel dem som kan mest, av suport hos Netcom. :)

 

Så neste gang, hvorfor ikke bare ta ein rask tur innom nermeste forhandler? :thumbup:

 

Selv viste jeg ikke at forhandlere kunne bytte navn (simkort ja, men de krever penger for det), så hvorfor kan de ikke kundeservice si det, istedenfor å gi meg feilinformasjon om at jeg må sende inn skjema osv som tar kjempe lang tid. evemtuelt bare bytte navn med en gang, som tydeligvis går.. :p

 

Det var 2% av de som sitter der som er interesserte i å lære, så det er godt du er en av de.. :)men, jeg håper du skjønner det er mest for å sutre.. Har enda dårligere erfaringer med telenor og bredbånd så.... Fått mange lure svar derfra.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Dem kan skifte et navn på 5 sec.. Nytt sim, på 10 sec.. Å ringe Forhandler suport, som ja.. er vel dem som kan mest, av suport hos Netcom. :)

 

Midt i eksamenstider er det ingenting som kan defineres som "raskt" ved å dra til forhandler når man ikke bor i en by, derimot skulle simkortet dukket opp i postkassa mi dagen etter eller to dager etter jeg ringte dem, om de ikke hadde vært fullstendig inkompetente

Lenke til kommentar
Dem kan skifte et navn på 5 sec.. Nytt sim, på 10 sec.. Å ringe Forhandler suport, som ja.. er vel dem som kan mest, av suport hos Netcom. :)

 

Midt i eksamenstider er det ingenting som kan defineres som "raskt" ved å dra til forhandler når man ikke bor i en by, derimot skulle simkortet dukket opp i postkassa mi dagen etter eller to dager etter jeg ringte dem, om de ikke hadde vært fullstendig inkompetente

Dagen etter at du ringte? Wow, trur nok noen på kunde senter der, he tat se vann over hodet, hvis det har blitt sakt.. Da det raskeste jeg har hørt om, er 3+ virkedager. :)

 

Ser også at grunnen for at du ikke ringer dem, er 5,- pr min, men det er nå et valg, som du selv har gjort, når du har valgt et billig abb, der tlf støtte til kunde service, ikke er inkludert.. ;)

 

Kan også nevne, at du her klager over en tjeneste som netcom bare leverer til telefoner, som dem har testet tjenesten på, der din ikke er nevnt.. Skull dem hjelpe deg, med å få tjenesten til å funke på din telefon, så burde du da heller vært taknemelig hvis dem fikk det till, å itte ****** hvis dem ikke klarte d, noe som du nå er.. :(

 

Teste, legge til og kvalitet sikre div. tjenester, til nye telefon modeller, tar desverre tid. Uavhengig om disse kjøre på samme platform, eller ikke..

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Dem kan skifte et navn på 5 sec.. Nytt sim, på 10 sec.. Å ringe Forhandler suport, som ja.. er vel dem som kan mest, av suport hos Netcom. :)

 

Midt i eksamenstider er det ingenting som kan defineres som "raskt" ved å dra til forhandler når man ikke bor i en by, derimot skulle simkortet dukket opp i postkassa mi dagen etter eller to dager etter jeg ringte dem, om de ikke hadde vært fullstendig inkompetente

Dagen etter at du ringte? Wow, trur nok noen på kunde senter der, he tat se vann over hodet, hvis det har blitt sakt.. Da det raskeste jeg har hørt om, er 3+ virkedager. :)

 

Ser også at grunnen for at du ikke ringer dem, er 5,- pr min, men det er nå et valg, som du selv har gjort, når du har valgt et billig abb, der tlf støtte til kunde service, ikke er inkludert.. ;)

 

Kan også nevne, at du her klager over en tjeneste som netcom bare leverer til telefoner, som dem har testet tjenesten på, der din ikke er nevnt.. Skull dem hjelpe deg, med å få tjenesten til å funke på din telefon, så burde du da heller vært taknemelig hvis dem fikk det till, å itte ****** hvis dem ikke klarte d, noe som du nå er.. :(

 

Teste, legge til og kvalitet sikre div. tjenester, til nye telefon modeller, tar desverre tid. Uavhengig om disse kjøre på samme platform, eller ikke..

 

.:CyberMan:.

 

 

Sikort sendes med brevpost, og fyren skulle fikse det med en gang. Siden det her var før normal postgang, kunne jeg godt ha hatt det dagen etter (noe som eks var tilfellet da en kompis gjorde det samme med telenor)

 

Problemet her er ikke at de ikke har kvalitetssikret tjenesten, men at enhver henvendelse til kundeservice blir møtt av svar som ikke har noe med saken å gjøre. Nå har det jo også vist seg at nedlastingslinken overhodet ikke fungerer lenger, noe som var min første gjetning når jeg først sendte mail og som jeg også spurte direkte om, men neeei da den fungerte visst så fint så.

 

Hele saken og andre saker generelt viser en skrekkelig inkompetanse hos netcom. Hadde det vært en engangshendelse hadde jeg ikke mistet motet, men det har vært så mye trøbbel med det selskapet det siste året at jeg snart gir opp.

Lenke til kommentar

Er fortsatt ikke enig i at det med at om man hører en av de man ringer inn til er 30+, mange av mine kolleger er over 30+ og de sitter der av den grunn at de trives meget godt med det å hjelpe de som ringer inn for å ha behov for hjelp. Jeg kunne aldri ha tenkt meg en annen jobb en førstelinje, for det er der du møter menneskene. Får tilbakemelding på hvordan du har løst oppgaven for de, hører gleden over løsningen. og ja, noen ganger så hagler det ett par ufine gloser, kanskje berettiget også. Men likevel så gir de samtalene hvor du virkelig hører at innringer er strålende fornøyd med løsningen man har servert de har redda dagen dems. Så er det betaling nok for min del :)

 

Det er jo min mening, kan jo ikke være enig i alt. ;)

 

Når det gjelder mobil-TV klienten, så er det jo som noen nevnte litt lenger opp i posten. Mye testing som ligger bak før du som sluttkunde får muligheten til å benytte klienten.

 

Alle de ulike telefonene kjører jo på samme plattform med tanke på Symbian samt prossesor og ram. Men de har alle egne firmware-versjoner som styrer de ulike sakene.

Er jo nesten som om man klasker inn skjermkortdrivere for en Acer Travelmate på en Acer Aspire og blir gærn om det ikke fungerer.

 

Selvfølgelig så kan man jo få det til å fungere med litt miksing og triksing.

Men Acer ville ikke garantert at det fungerer. Samme gjelder nok både MSN og MobilTV-klienten hos NetCom, ting skal testes og det skal være testet såpass nøye slik at man vet at kunden får en god opplevelse av produktet/tjenesten.

 

Sett at du har fått en versjon som ikke har vært testet på din type telefon, du installerer den og blir belastet for tjenesten men den fungerer ikke tilfredstillende. Programmet stenges hele tiden, du er midt inne i en direktesendt fotballkamp og du går glipp av det kongemålet ... Hva hadde du da gjort?

 

Når det gjelder utsendelse av sim-kort så er jeg helt enig i at det skal ikke behøves å purres på dette så mange ganger som du nevner.

 

Ble kanskje litt virrete sammenligning angående Acer maskiner. Men Jon Blund er her med tryllestøvet sitt;)

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...