Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dumpet: Venn med eksen?


Gjest Guest_trøndergutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_trøndergutt_*

Eksen min dumpet meg for ca en måned siden. Jeg var dritforelska i henne, men nå tror jeg at jeg hater henne, og har totalt oversett henne siden. Har slettet msnen, facebook, tlfnr hennes og alt.

 

Når jeg tenker tilbake så var det egentlig ikke noe stort tap, hun har litt feit rumpe og stygge pupper. Egentlig er jeg mest sur pga stoltheten min, hun dumpa meg og ikke omvendt.

 

Hun sier at hun fortsatt er glad i meg og vil at vi skal være venner, jaja klassiker. Fasiten sier jo man skal bare glemme ekser og få dem ut av livet, og det er det jeg har gjort med min forrige eks før jeg flytta hit til byen.

 

Problemet mitt er bare at vi er i et veldig lite miljø hvor alle kjenner alle og fester på de samme plassene hver helg. Hvis jeg skal fortsette å unngå henne må jeg bare sitte på rommet mitt hele dagen, og det gidder jeg ikke.

 

Er det noen som er i samme situasjon? Hvordan takler dere eksen? Er det ikke jevla kjipt å sitte på samme fest og se på dama som dumpa deg sitte og kline/pule andre folk?

 

Hun kjenner mye flere folk her enn det jeg gjør (mye mer sosial og utadvendt enn meg), mange deilige venninner. La oss si jeg later som om jeg er venn med henne (selv om jeg egentlig driter i henne), øker det min sjans på andre jenter i miljøet vårt? Eller skal jeg bare fortsette å overse henne når vi feks sitter på samme fester.

 

 

Setter stor pris på eventuelle råd fra playerne her på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eksen min dumpet meg for ca en måned siden. Jeg var dritforelska i henne, men nå tror jeg at jeg hater henne, og har totalt oversett henne siden. Har slettet msnen, facebook, tlfnr hennes og alt.

 

Når jeg tenker tilbake så var det egentlig ikke noe stort tap, hun har litt feit rumpe og stygge pupper. Egentlig er jeg mest sur pga stoltheten min, hun dumpa meg og ikke omvendt.

 

Hun sier at hun fortsatt er glad i meg og vil at vi skal være venner, jaja klassiker. Fasiten sier jo man skal bare glemme ekser og få dem ut av livet, og det er det jeg har gjort med min forrige eks før jeg flytta hit til byen.

 

Problemet mitt er bare at vi er i et veldig lite miljø hvor alle kjenner alle og fester på de samme plassene hver helg. Hvis jeg skal fortsette å unngå henne må jeg bare sitte på rommet mitt hele dagen, og det gidder jeg ikke.

 

Er det noen som er i samme situasjon? Hvordan takler dere eksen? Er det ikke jevla kjipt å sitte på samme fest og se på dama som dumpa deg sitte og kline/pule andre folk?

 

Hun kjenner mye flere folk her enn det jeg gjør (mye mer sosial og utadvendt enn meg), mange deilige venninner. La oss si jeg later som om jeg er venn med henne (selv om jeg egentlig driter i henne), øker det min sjans på andre jenter i miljøet vårt? Eller skal jeg bare fortsette å overse henne når vi feks sitter på samme fester.

 

 

Setter stor pris på eventuelle råd fra playerne her på forumet.

 

Går jo ann og være venner, uansett om man er feit osv.

Det er jo ikke sånn at når man går fra noen så skal man slutte kontakten helt, man kan "henge" mindre ut med hverandre og slutte og se hverandre så ofte, men jeg foreslår at dere blir venner.

Lenke til kommentar

Haha jeg likte de argumentene dine om feit rompe og stygge pupper, som en liten plaster på såret for deg selv mens du holdt på å skrive innlegget. Tragisk var det ja.

 

For øvrig, hvis miljøet er lite og lillemann klør etter action, så ville jeg ha anbefalt å bli bestisser med eksen din og pule på alle de deilige venninne hennes, på den måten slår du 2 fluer i en smekk.

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig der;)

 

jeg gjorde samme greia med en av mine tidligere x'er...

 

hu dumpa meg,var hardt,var trist..virka som hele verden gikk til helvete en periode..men jeg tenkte at,whatta hell..brukte litt tid på meg sjøl,trente litt og fikk opp selvtilliten å blei venn med xen :cool: Var hos hu på fester å sånn..vi drakk og hu hadde fortalt alle veninnene sine om hvor bra jeg var til det ene og det andre(når vi var sammen) å når det blei slutt var det x'en min som satt der og ikke hadde noen å drive med..å veninnene hennes ga faen i hu fordi de ville rote med meg :p

 

Høres sikkert skikkelig sjøldigger ut her,men det var det som skjedde..

 

å være singel og "venn" med ei som har mange deilige veninner,det er gull verdt!=)

 

Hu vil sikkert prøve å ikke la deg drive med veninnene sine,men det gir du f.. i;)

visk de heller i øret at: lurer på hvorfor hu er så sur,sikkert fordi hu ikke får det like digg som deg i kveld..evt. spør om de liker maset hennes(de fleste sier nei og er enig med deg)=)

 

jeg prøvde ut dette på ei jente..responsen var: ooh..hvordan har du tenkt å gjøre det digg da? vent å se sa jeg..å hu bare..slemming! vis meg da,dermed var den i boks:D

 

ps. å hvis noen andre gutter prøver å rote med x'en din,stopp det hvis du ikke syns det er greit;)

 

Eller du kan se hu mindre og være en vanlig venn som kun har de beste hensikter..hehe:)

Endret av superkenny
Lenke til kommentar
Gjest Ein til

Hei,

jeg ble dumpa på onsdag jeg og ... akkuratt nå er jeg i sånn dritthumør, og i de siste 2 dagene brukte jeg mer enn 1000 kr på å drikke meg full, og det skal jeg i kveld og ...

Så meg og eksen min bestemmte oss for å bli venner videre ... så i dag sa hu til meg på msn at hu har vært på nach i naboleiligheten her hos meg i går kveld ... faen det er vanskelig, men jeg vil ikke miste alle de felles vennene vi har, og ikke miste henne som venn heller ...

 

så jeg lurer på om det går ann å være venn med eksen og feste sammen eller ikke ... men vi får se med tia :)

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig,men hvorfor vil du feste med ei som har såret deg så mye? å hva var grunnen til at det ble slutt?

 

felles venner er skummelt å ha,for disse kan(som i mitt tilfelle) også dolke deg i ryggen om de er mer venn med jenta(evt. gutten om man er jente)

 

så ikke skap krangler med deg selv og de felles vennene for da er de plutselig ikke venna dine mer:S rart hvor lite som skal til egentlig

Lenke til kommentar
Hei,

jeg ble dumpa på onsdag jeg og ... akkuratt nå er jeg i sånn dritthumør, og i de siste 2 dagene brukte jeg mer enn 1000 kr på å drikke meg full, og det skal jeg i kveld og ...

Så meg og eksen min bestemmte oss for å bli venner videre ... så i dag sa hu til meg på msn at hu har vært på nach i naboleiligheten her hos meg i går kveld ... faen det er vanskelig, men jeg vil ikke miste alle de felles vennene vi har, og ikke miste henne som venn heller ...

 

så jeg lurer på om det går ann å være venn med eksen og feste sammen eller ikke ... men vi får se med tia :)

Det er jo noe som strengt tatt bare du klarer å finne ut av, vil du ha henne som venn så funker det muligens bra, om du skal være venn kun for å ikke miste de felles vennene deres... da er det en annen sak.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Når jeg tenker tilbake så var det egentlig ikke noe stort tap, hun har litt feit rumpe og stygge pupper. Egentlig er jeg mest sur pga stoltheten min, hun dumpa meg og ikke omvendt.

HAHA!

Du er ikke bitter.

 

Kan du ikke bare være hyggelig mot henne? Trenger ikke snakke masse med henne, men hilse og spørre hva som er nytt. Nothing more. Total overseing er teit.

Endret av Demille
Lenke til kommentar

Trådstarter er bitter :!:

 

Jeg er ikke venn med NOEN av mine x kjærester. Noen av de tåler jeg ikke synet på. Andre er det aktuellt å hilse på hvis man møter de på gata. Kommer helt an på årsaken til bruddet.

 

Det flaueste er når man møter en tidligere "erobring" på butikken eller noe, og man sakte men sikkert husker hvordan man kjenner personen :!:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_trøndergutt_*

Hehe, kanskje jeg er litt bitter ja. Egentlig så savner jeg henne ikke lenger (tror jeg), jeg skjønner hvorfor hun dumpa meg, vi er totalt forskjellige og har ingen ting til felles, de første ukene var jævlige, men nå er det mest stoltheten min så har fått seg en knekk...

 

Fortsatt så våkner en liten djevel i meg når jeg treffer på henne, men jeg skal prøve å bite det i meg og komme overens med henne. For min egen del. Kan ikke sitte og surmule når vi er på samme fester så ofte, og da har jeg ivertfall ikke sjans på noen av de deilige venninnene hennes :)

Lenke til kommentar

Jeg setter min flid i å opprettholde nettverket mitt og øke det. Og jeg tar alltid godt vare på vennene mine og x'ene mine Det er litt tungt å være venner med x'er i en "cool down"-periode men etter det går det bra.

Du skal også tenke på at man som kjærester vet mye om hverandre og det er en utrolig stor og god ressurs å ha hvis det er noe du ikke vil prate med kompiser om; x'er er perfekte hobbypsykologer ;)

Lenke til kommentar

ja..for x'er vil "alltid" ditt beste..

 

kan funke,men er ikke derimot sagt at dette er så lurt..

 

å grunnen til at det ble slutt har jo betydning her,ville ALDRI delt noe veldig personlig med en x som var utro eller jugde meg oppi trynet når vi var sammen,hvorfor skulle jeg stole på hu når det blei slutt?

 

i mange tilfeller stoler jeg mer på vanlig venner enn x'er ass;)

 

men alle er forskjellig

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Guest_SIMON_*

Hei alle sammen. Så trist at denne tråden har stoppet opp :( Nå er det jeg som har kjærlighetssorg, eller vet egentlig ikke. He he .. Jeg ble dumpa for en uke siden ca. Jævlig kjipt da det først var en realitet, selv om vi har vært inne på tanken mange ganger. Forholdet varte i nesten 2 år. Ikke særlig lenge da mitt forrige varte i 4.

Men uansett så er det vanskelig å være venn med eksen. Hun jeg var sammen med i 4 år har jeg ikke så mye kontakt med, men jeg er fortsatt glad i vedkommende som en venn og vet det er gjensidig. Det var ikke lett i starten, men nå har vi en kjempekolsig tone sammen.

Men med mitt nye brudd er det verre. Jeg var egentlig inne på tanken på å gjøre det slutt selv, men det er ikke min greie. Å gjøre det slitt for min del er ikke aktuelt, hvis ikke det er noe alvorlig. For det å gjøre det slutt tror jeg sliter på folk i ettertid, da er det liksom du som har gjort et valg og må leve med det. Bedre å bli dumpa, selv om det er hardt og kan komme som et sjokk.

Men så var det trøsten da.:p

Man har som uvane etter et brudd å glorifisere sin eks. Det er det verste man kan gjøre, da det faktisk fører til at du føler du har mistet det beste som har hendt deg. Svaret hær godtfolk er at det som har skjedd deg er noe av det beste som har hendt deg. Tenk om du skulle slite med et forhold i noen år til for så å bli dumpet.. Huff, tenk så mye du har gått glipp av på den tiden. Nei man må vel bare sette seg ned å skrive ned all dritten man kan komme på om sin eks, men ikke bare om eksen, men om hele forholdet. Hvis du tenker etter er det faktisk ikke så rart det ble slutt.

I mitt tilfelle er det kun min egen skyld. Jeg har ikke vært helt ærlig med henne da jeg sa jeg elsket henne. jeg følte ikke at det var sant da jeg sa det, men pinte det ut av meg likevel. Min største feil.

 

Og jeg vil også ta opp enda et tema, altså det å finne tilbake til hverandre.

Å bli sammen med eksen igjen er vel kanskje det dummeste du kan gjøre. Men kanskje det mest overraskende er vel kanskje at hvis noen av dere har vært utro, kan det være kjempepositivt hvis dere finner tilbake til hverandre. Det viser at dere er virkelig glade i hverandre og har kanskje gjort en kjempetabbe da noen av dere var utro. Da er man kanskje ment to be. Men dette gjelder vel ikke for alle.

Hvis det blir slutt pga at man ikke hadde det så bra sammen er det vel kanskje bare å gå videre, man lurer seg bare selv hvis man prøver igjen, jeg skal ikke slå alle sammen under en kam, men det er som regel en god grunn til at et forhold tar slutt. Jeg vet vertfall at i mitt tilfelle var det alt for lite oppmerksomhet fra min side, og at jeg ikke behandlet henne med respekt. Jeg var rett og slett usikker på om hun var den rette. Selvfølgelig skal man finne ut dette etter bruddet. Det er vel kanskje ganske normalt. Men hær kommer listen over negative sider ved forholdet inn i bildet. Les den.:)

 

 

 

Så er det å komme seg videre. Det man først bør gjøre er å sette seg ned å tenke over forholdet man har hatt. Tenke på hva som gikk galt. Hva gjorde jeg feil? Hva kan jeg lære av dette?

Dette er veldig viktig da du trenger denne kunnskapen den dagen du finner din ”utvalgte”. Du må tenke på dette forholder som en lære prøve til du møter den rette. Tenk om du en dag finner den rette uten å være forberet? Tenk om du går inn i et forhold med den ”rette” uten at du har prøvd og lært litt fra før? Det ville ende i en katastrofe, kanskje..?

Etter et brudd kan det vært fort gjort å begynne å sondere terrenget etter nye forhold, men tenk på dette: Hvis du kjenner noen du kanskje kunne være sammen med. Hvorfor skulle du være sammen med eksen da, hvis du viste av noen andre? Og hvis du ikke vet av noen andre, som ofte er ganske normalt er det bare å vente til den rette dukker opp. Man kan ikke finne den ”rette” men en gang etter et brudd, for du vet ikke hvem som er den rette. Her må du faktisk bruke tid på å komme over det forholdet du har hatt, og finne ut hva du vil.

Kanskje er dette tidspunktet riktig for å bli bedre kjent med deg selv. Og det er på den måten du kan finne den rette på. Etter et brudd er man usikker på seg selv, man vet ikke hva man vil og man har dårlig selvtillit. Det er bare å ta seg i nakken og komme seg opp og tenke at: Hvis hun som jeg sitter å glorifiserer ble sammen med meg, altså hun pene søte dama, er det stor sjanse for at det kommer noen andre som mener akkurat det samme. Og tenk om du føler det samme 

Nei det er mage fisker i havet folkens, det gjelder bare og ikke å bli for desperat å gå ut på fisketur med en gang, det ender bare i nederlag. Kom deg heller til ro og vent på at det dukker opp noen. Med det mener jeg ikke at du skal stenge deg inne å vente på at noen skal ringe på døren. Kom deg ut blant venner, men ikke for å treffe en ny. Kom deg på fest for å more deg, men ikke for å finne deg en ny. Og en dag dukker hun opp, og det vil komme som en kjempekoselig overraskelse.

Det er bedre å ha elsket noen og mistet dem, en aldri å ha elsket 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Korte tipps for å glemme eksen:

1. Prøv å finne ut hva hun tenker om kontakt med deg fremmover (obs: må gjøres på dag 1)

2. Hvis hun sier hun ikke savner deg er dette bare sprøyt, og kun for å såre deg.

3. Slett henne på Msn. Korte beskjeder som man skriver bak sitt nick kan tolkes på mage måter, det er her hun glorifiserer sitt eget liv, og det er det siste du trenger nå.

4. Slett henne som venn på facebook, hun kommer nok til å legge ut mange bilder av seg selv og på fester hun har vært på, det trenger du ikke se. Og fort deg å være den første som skriver singel som status.

5. Slett alle bilder av henne på telefonen, på datamaskinen lager du en mappe som heter gjemt og glemt og legger alle bilder og minner i den mappen. Legg den som skjult eller brenn den på en cd og legg den en lur plass. Hus å finne alt sammen, ikke en minste ting skal finnes uten for den mappen.

6. Slett nummeret hennes på telefonen, selv om du kan det utenat.

7. Ikke ring henne i fylla, få en kompis til å passe på dette.

8. Alt som minner deg om henne i hjemmet legges på ett sted eller i poser. Legg det slik at du ikke ser det. Be henne komme å hente det, helst ikke vær hjemme den dagen.

9. Ikke kontakt henne. La det være henne som ringer eller tar kontakt. Svar gjerne, men kort.

10. Start aldri en diskusjon eller en samtale om ting dere skal gjøre i helgen. Hvis du skal noe morsomt, ender det ofte med at hun forteller det samme og du er like langt.

11. Vær masse med venner. Det er nå tid for å prate med alle, og da mener jeg ALLE unntatt eksen.

12. Planlegg helgene med venner, trenger ikke dra på fest hver helg, men ikke bli sittende hjemme og synes syn på deg slev. Besøk en gammel bestemor eller noe.

13. Hvis du har mulighet til det så få deg et husdyr  De slutter aldri å elske deg.

14. Begynn å trene, du har nå mye tid til gode og kan begynne å røre på deg. Det vil også øke selvtilliten igjen.

15. Har du hatt et ønske om å slanke deg er dette riktig tidspunkt, men pass på å ikke slutte å spise. Spis bare litt sunnere, du trenger ikke den colan eller den sjokoladen nå. Det er det eksen som trenger 

16. Hvis du kommer på noe kjempesmart å fortelle eksen: IKKE SI DET!!!!

17. Når hun sender melding og lurer på hvordan det går med deg, er det ikke fordi hun vil bli sammen med deg igjen. Det er fordi hun bare vil bygge opp sitt ego. Ikke la henne gjøre det, og svar kort: Har det veldig bra  Husk å bruke smilefjes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...