Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer etter reinstall av vista


Anbefalte innlegg

Hadde ett par små irriterende bugs på maskinen min så jeg tenkte jeg skulle reinstallere den, men det gikk ikke som planlagt..

Etter reinstallasjon setter jeg i cden til hovedkortet (Asus P5N32 SLI Delux)og setup fila vil ikke starte i denne windows versjonen får jeg opp da. Greit nok, går inn i enhetsbehandling, der står det at 2 PCI enheter, mass storage, lydkort og ett par usb enheter ikke er installert. Klikker på hver av dem og ber dem lete etter driver på cden. Kun driver til mass storage og lydkort blir installert. Det er nok en feil på lydkortdriveren for når jeg installerer den får jeg bluescreen, men med oppdatert driver fra nettet funker det fint.

Så kommer moroa. Når jeg skal installere wlan usbdonglen min (linksys n) så tar det kjempe lang tid før maskina sier at den ikke kjenner igjen usb enheten, samme får jeg når jeg prøver med en dongel fra SMC også. Eneste den vil lese er en gammel USB 1.0 stick. Dette hadde jeg ikke problemer med sist jeg installerte om pcen. Trodde kanskje det var noe feil på hovedkortet så jeg bootet pcen på xp-partisjonen og der fungerer alt fint.

 

Noen som har noe hjelp og gi til en som trenger det sårt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...