Gå til innhold

Alternativ kjøling til Asus/ATI HD3870 x2


Anbefalte innlegg

har idag satt sammen min nye hardware, og blandt dem er Asus sin versjon av ATI HD 3870x2, på bilde ut ifra bestilling så har den en vifte på kjøleren som blåser igjennom hele kortet, og er som den i testen fra HW.no, men kortet ej fikk har 2 kjølere, en over hver GPU og som bråker nye hinsides, lurer på om det er mulig å få tak i den kjøleren som er vist på dette kortet, eller tilsvarende. (la forøvrig merke til at dette kortet kun har 2x dvi utganger, men mitt har 4..)

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=89208

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Las nettopp en engelsk test av kortet (kjøpe id på kortet er EAH3870X2/G/3DHTI/1G ?), og der ble det nemnt at denne kjøleren er effektiv å stille. så mitt spørsmål er: kan det være noe rot med temperaturstyringen enten i programvare eller hardware, for viften høres ut som om den går for fult, og har målt den til 58db halv meter ifra kortet (har åpent kabinett). tempen som står i catalyst controll center ligger stabilt rundt 40+/- 3 grader..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Las nettopp en engelsk test av kortet (kjøpe id på kortet er EAH3870X2/G/3DHTI/1G ?), og der ble det nemnt at denne kjøleren er effektiv å stille. så mitt spørsmål er: kan det være noe rot med temperaturstyringen enten i programvare eller hardware, for viften høres ut som om den går for fult, og har målt den til 58db halv meter ifra kortet (har åpent kabinett). tempen som står i catalyst controll center ligger stabilt rundt 40+/- 3 grader..

 

jeg har hatt et lignende problem med

Asus sitt 3870x2 kort. https://prisguiden.no/product.php?productId=89209

jeg sendte 1 kort i retur men fikk samme problem med kort nr 2.

det jeg gjorde var og innstalere Rivatuner og kontrollere viftene sånn. da fikk jeg kontroll over viftene. tempraturene er nå 40 til vanlig og 65-70 på 100% load avhengig hva jeg stiller viftene til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...