mungo Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Ja, hva slags windows-program åpner filer som ender på .ps? Har mistanke om at det er noe linux/unix-greier her. ps står for PostScript. Anyone?
Nazrac Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 PS Works File (Microsoft) PS PostScript (kilde: http://filext.com) Hvis du ikke kjenner til filext.com er det en glimrende side for å finne hvilket program som åpner ulike filtyper!
arcade Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Ja, hva slags windows-program åpner filer som ender på .ps? Har mistanke om at det er noe linux/unix-greier her. ps står for PostScript. Anyone? Riktig at PS står for Postscript. Dette har forsåvidt ikke noe å gjøre med hverken linux eller unix, men er et sidebeskrivelsesspråk for utskrift utviklet av Adobe. Filen kan åpnes i de fleste Adobe programmer, som Photoshop, Illustrator og InDesign. Filtypen er mest brukt i grafisk industri, og kan fint brukes til å lage f.eks. PDF filer. Da åpner du bare filen i Acrobat Distiller som følger med fullversjonen av Acrobat og det vil bli laget en PDF fil med de innstillinger du selv velger. Jeg jobber selv som IT-sjef på et stort trykkeri, og er borte i .ps filer stort sett hele dagen, så om du trenger ytterligere hjelp, er det bare å sende en privat melding. Arcade
mungo Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Skrevet 13. mars 2003 Jeg var faktisk inne på siden til Adobe og lette og fant noe om PostScript for å lage store, profesjonelle utskrifter. Da måtte man samtidig ha en printer som støttet >versjon2, samt en diskett med PPD. Siden jeg ikke fant noe "enkelt" svar (slik som du kom med) valgte jeg heller å spørre her i forumet istedet for å vase rundt på nettet og kaste bort tid. Takk for svar. XnView ser ut til å kunne brukes i dette tilfellet, men skal først prøve meg på Photoshop siden jeg har dette programmet installert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå