Gå til innhold

Trenger hjelp med CS 1.6 klikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pcen min har altid dratt CS 1.6 på konsatnt 60 FPS, men i en stund nå har jeg opplevd kraftige "klikker" plutselig blir lyden bare høy skurring og jeg får 5 FPS, etter en stund går det bort, så kommer det tilbake. Har tilogmed reformatert for å prøve å fikse problemet! Er det noen som har opplevd det samme eller har noen anelse hva dette kan komme av, ville jeg blit kjempe glad :D PCen er en Acer aspire 7520G laptop foresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den nyeste skjermkortdriveren, vet ikke helt med lydkortet, hvor kan jeg finne drivere til den? Tror det er Realtech audio eller noe sånt noe...

Skrevet
iNeo

Kjetilm... Lær deg vsync, ingen vits i å skru den av.

Det jeg mente var: Jeg hadde følgende problem som kom etter at jeg hadde opdatert drivere til skjermkorte. På den driveren var programmet for counter strike gjort slik at vsync kom på automatisk. Dadroppet jeg ned til 5 fps MYE.

Skal ikke si at det er problemet her, men det er vedrt å prøve

OG jeg vet hva vsync er, ikke kom med spydigheter. Prøv heller å hjelp han som skrev emnet i stede du :)

Og en ting til, det kan være mye vits i å ta vsync av, spesielt hvis en ikke har en veldig god pc :)

På en annen pc hær i huset kjører 1.6 på 60 - 100 fps. vsyn on = 24fps

Skrevet (endret)
iNeo

Kjetilm... Lær deg vsync, ingen vits i å skru den av.

Det jeg mente var: Jeg hadde følgende problem som kom etter at jeg hadde opdatert drivere til skjermkorte. På den driveren var programmet for counter strike gjort slik at vsync kom på automatisk. Dadroppet jeg ned til 5 fps MYE.

Skal ikke si at det er problemet her, men det er vedrt å prøve

OG jeg vet hva vsync er, ikke kom med spydigheter. Prøv heller å hjelp han som skrev emnet i stede du :)

Og en ting til, det kan være mye vits i å ta vsync av, spesielt hvis en ikke har en veldig god pc :)

På en annen pc hær i huset kjører 1.6 på 60 - 100 fps. vsyn on = 24fps

Hva er Vsync, og hvordan skrur jeg det av?

Endret av M1kk
Skrevet

Når jeg finner Vsync instillingene på mitt kort kan jeg velge mellom: "bruk innstillingen for 3D-programvare", "fremtving deaktivering" og "fremtving aktivereing", hva er liksom AV?

Kortet er Nvidia 8400m G, hvis det har noe å si:P

Skrevet

Poenget med å skru av vsync er at det nyeste oppdaterte bildet blir tegnet med en gang uten at man trenger å vente på at det nåværende bildet er tegnet ferdig.

En økning på 167% i oppdateringsfrekvens betyr en økning på 167% i reaksjonstid, ikke sant?

Vel, ikke akkurat.

Ved 60Hz så tegnes bildet hvert 1/60 sekund eller hvert 0.016 sekund. Ved 100Hz tegnes bildet hvert 0.01 sekund. Altså har man en forskjell på 0,006 sekunder.

Den gjennomsnittelige reaksjonstiden for ungdom er mellom 0.16 sekunder og 0.18 sekunder. Det vil si at i verste tilfellet så vil reaksjonstiden gå fra 0.170 sekund til 0.176 eller 6 mikrosekunder.

Hvis du tror det hjelper så er du velkommen til å degradere grafikken din og nyte placeboeffekten av det.

Skrevet
Når jeg finner Vsync instillingene på mitt kort kan jeg velge mellom: "bruk innstillingen for 3D-programvare", "fremtving deaktivering" og "fremtving aktivereing", hva er liksom AV?

Kortet er Nvidia 8400m G, hvis det har noe å si:P

"Fremtving deaktivering". ;)
Skrevet

Ett innlegg med off-topic er slettet. Innlegg som utelukkende kommenterer skrive- og grammatikkfeil anses som off-topic, og det oppfordres til å ta slikt pr. PM/melding om man ønsker å tipse andre brukere om dette.

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...