DrErling Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Scenario: * stasjonær pc med windows xp som bruker diverse programmer og har lagret massevis av viktige filer. * ny, ikke konfigurert laptop med windows xp eller vista. * vanlig ADSL basert ISP og trådløst aksesspunkt. Hva er mulighetene brukeren har for å hele tiden (i alle fall hver gang laptopen er "hjemme") ha synkronisert disse to maskinene? Da tenker jeg "alt", fra programmer, filer, bokmerker, desktop + + +. MÅ vedkommende gå for en server-type maskin i hjemmet som kan logges på av stasjonær og laptop, kanskje også fra andre nettverk via en eller annen form for VPN? Hva evt vil prisen ligge på for å få et fullt fungerende oppsett med evt server? Finnes det online-løsninger for denne typen oppsett? (Altså, server online, av en eller annen tilbyder) DrE
IP Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Hvis du kan tenke deg å gå for en kommersiell løsning kan Groove Folder Sync være et alternativ: http://office.microsoft.com/en-us/groove/FX100487641033.aspx Jeg bruker dette programmet til å synkronisere en mappe mellom min hjemme- og jobb-pc kontinuerlig så lenge begge er på nett. Det er en del av Office 2007 Enterprise, men det ser ut til at det kan kjøpes løst. En trial-versjon er tilgjengelig. IP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå