exmx Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 (endret) Går det an å midtstille en div som ligger inne i en annen div? Koden min ser slik ut nå: HTML: <div class="hovedtab"> <div class="hovedtab-logo">LOGO HER</div> </div> CSS: div.hovedtab { background: #153d56; width: 100%; border: none; margin: 0; padding: 0; } div.hovedtab-logo { width: 977px; height: 150px; border: none; margin: 0; padding: 0;} Slik det er nå blir <div class="hovedtab-logo"></div> stående fast på venstre side av <div class="hovedtab"></div>. Kan forsovet ligge til at jeg også lurer på hvordan man stiller en <div> vertikalt også. Endret 25. juni 2008 av exmx
TroubleDouble Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Peker deg videre hit http://www.webmasterworld.com/forum83/4694.htm Går det an å midtstille en div som ligger inne i en annen div? Koden min ser slik ut nå: HTML: <div class="hovedtab"> <div class="hovedtab-logo">LOGO HER</div> </div> CSS: div.hovedtab { background: #153d56; width: 100%; border: none; margin: 0; padding: 0; } div.hovedtab-logo { width: 977px; height: 150px; border: none; margin: 0; padding: 0;} Slik det er nå blir <div class="hovedtab-logo"></div> stående fast på venstre side av <div class="hovedtab"></div>.
exmx Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 Takk for det! margin: 0 auto; gjorde trikset Nå trenger jeg bare å vite hvordan man gjør det samme vertikalt
exmx Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Skrevet 26. juni 2008 Nytt problem: Det svarte området skal liksom følge med resten av innholdet. Tekstområdet og den grønne boksen ligger i to forskjellige <div>'er hvor den ene har float: left og den andre right. CSS for det svarte området: div.hovedtab3 { background: black; border: none; margin: 0; padding: 0;} CSS for tekst og grønne boksen: div.hovedtab-innhold4 { width: 677px; border: none; margin: 0 auto; padding: 0; } div.hovedtab-hoyre { width: 250px; border: none; margin: 0 auto; padding: 0; float: right;} Dette skjer bare i Firefox (3) så vidt jeg vet. Alt fungere fint i IE (utrolig nok!). Har prøvd å søke etter problemet i google men vet liksom ikke helt hva jeg skal søke etter.
exmx Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Skrevet 2. juli 2008 fant ut av det til slutt. Måtte ta float på diven med 100% width (svarte området) som boksene lå inni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå