litenfyr Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hei eksperter. Jeg sitter nå på jobben, og har ett lite problem. Det er 5 datamaskiner + en server data og en printer. Alle 5 datamaskinene er koblet til serveren. Så jeg lurte på om det var noen mulighet for og koble skriveren til serveren og få datamaskinene til og sende "signalet" om at det skal printe til serveren og så sender serveren det videre til printeren? MVH Litenfyr
-MK- Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Det skal vel ikke være verre enn å gå inn på kontrollpanel-->skrivere-->[Høyreklikk på aktuell skriver]-->Egenskaper-->Deling-->Del skriver på nettverket.
litenfyr Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Ok. skal prøve det straks. men er det ett program man kan bruke i stedenfor? ett kontroleringsprogram for skrivere? sånn at man har muligheten for og sperre skriverne pr pers uten å være på de sin data?
Demantios Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ja, etter du har delt skriveren kan du velge hvem som har hvilke rettigheter til den. Du trenger ingen programmer for det
litenfyr Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 (endret) okei. men det er en pc som printeren er koblet til. og datamaskinene er koblet til hverandre i nettverk. jeg finner skriveren, men får ikke printet ut. det står "krever brukertilsyn" øverst på dem linja på skjermen(der det står hvem program du er inne på). og den andre maskinen får printet ut den, men på min så står det at den venter på å skrive ut, og når den andre maskinen printer ut forsvinner "print jobben" min Endret 24. juni 2008 av litenfyr
Demantios Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Nettverks- eller USBskriver? Får du skrevet ut fra serveren? Fra klienten går du på kjør - "\\<server> og dobbeltklikker på skriveren. Får du ikke skrevet ut fra klient da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå