Gå til innhold

Gaming PC - Budsjett 11000 kr (Inkl. skjerm)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal kjøpe meg ny PC nå, og har satt opp et oppsett som jeg tror kan funke:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=76069

Har ikke veldig god peiling, så kan godt hende jeg burde skifte ut noen av delene pga. at det ikke er verdt pengene etc. Her er noe av det jeg er usikker på, og trenger svar på:

1. Er spesielt usikker på om jeg burde gå for 2x Radeon 4850 eller 1x Geforce 9800GFX eller 1x Radeon 3870x2 eller vente til Radeon 4870 kommer hvis det er verdt det?

2. For meg er det viktig med goood plass til multitasking på skrivebordet, men vil allikevel ikke ødelegge spillopplevelsen, burde jeg gå for 22" eller 24" skjerm?

3. Trenger jeg et så bra hovedkort som dette, eller burde jeg spare litt penger og kjøpe et billigere et?

4. Er strømforsyninga stor nok til å kjøle alt dette?

Takker på forhånd for svar som måtte komme!

Endret av eivindhg
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ville ventet på 4870, for 4870 skal være 20% bedre ytelse enn 4850.

Det er da min meining.

Vet du når 4870 kommer ut, og ca hva prisen vil bli?

Skrevet (endret)

Det er da min meining.

Den skal lanserest imorgen er vi heldige, men jeg tviler. men håper den er på markede om 1-2 uker. Skal kjøpe 4870 selv ser du :p

Blir vel 2000kr ca tør ikke å si det før jeg ser prisen selv :p

Endret av VattiS
Skrevet
QUOTE(eivindhg @ 24/06-2008 : 12:41) *

Det er da min meining.

Den skal lanserest imorgen er vi heldige, men jeg tviler. men håper den er på markede om 1-2 uker. Skal kjøpe 4870 selv ser du tongue.gif

Bra saker;) Skal du kjøpe 2 eller 1 kort da? Holder kanskje med 1 i første omgang. Vet du forresten om hovedkortet jeg har valgt støtter du grafikkort?

Skrevet (endret)

Link til handlevogn.. Da satt jeg sammen den, ca.10000kr. Jeg tok med 4850 i crossfire, men da tok jeg utgangspunkt i at HD4870 ikke er kommet enda. Blir vel litt ditt valg det da. ;)

Edit: Hovedkortet ditt støtter to kort ja. :)

Edit2: Jeg har vært inni denne tråden såpass lenge, at jeg ikke har fått med meg samtalen deres. :p Så får bare unnskylde meg om handlevognen min kom litt brått på. :!:

Endret av Redneck
Skrevet
QUOTE(eivindhg @ 24/06-2008 : 12:41) *

Det er da min meining.

Den skal lanserest imorgen er vi heldige, men jeg tviler. men håper den er på markede om 1-2 uker. Skal kjøpe 4870 selv ser du tongue.gif

Bra saker;) Skal du kjøpe 2 eller 1 kort da? Holder kanskje med 1 i første omgang. Vet du forresten om hovedkortet jeg har valgt støtter du grafikkort?

Jeg tenkte på 2 stk ja. må nesten prøva crossfire med det korte der ;)

Som du ser min spec skal jeg bytte ut Strømforsyningen med en Corsair Powersupply 750W Black og skjermkorte med 2x 4870.

Skrevet
Link til handlevogn.. Da satt jeg sammen den, ca.10000kr. Jeg tok med 4850 i crossfire, men da tok jeg utgangspunkt i at HD4870 ikke er kommet enda. Blir vel litt ditt valg det da. wink.gif

Edit: Hovedkortet ditt støtter to kort ja. smile.gif

Edit2: Jeg har vært inni denne tråden såpass lenge, at jeg ikke har fått med meg samtalen deres. tongue.gif Så får bare unnskylde meg om handlevognen min kom litt brått på. laugh.gif

Jeg tror jeg begynner med et 4870 kort jeg, og heller buyer et til litt seinere. Litt usikker på om jeg skal velge Samsung 22" eller 24" i oppsettet mitt. Kommer nok til å kjøpe en 750w vifte, 550w holder vel ikke. Kjøper med en gang 4870 kommer! =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...