Ma Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har et script som fungerer godt til å sortere records i databasen, men når jeg trykker på selve "førstesiden" kommer alle fram. Jeg ønsker å bare få fram A-listen for å redusere antall som må lastes ned. Kan godt ha en link som heter "Show All" i tillegg. Kan noe hjelpe meg slik at listen starter på "A" og ikke "Show All"? $alphabet = array('A', 'B', 'C', 'D', 'E', 'F', 'G', 'H', 'I', 'J', 'K', 'L', 'M', 'N', 'O', 'P', 'Q', 'R', 'S', 'T', 'U', 'V', 'W', 'X', 'Y', 'Z'); foreach ($alphabet as $letter) { echo "<a href=\"?letter=" . $letter . "\">" . $letter . "</a> | "; } echo "<a href=\"?\">Show All</a></p><br />"; ?> <?php if(empty($_POST)) { $letter = $_GET['letter']; $letter .= "%"; $search = $letter; } else { } $result = mysql_query("SELECT p.PerfID, p.PLastName, p.PFirstName FROM people p where p.PLastName LIKE '".$letter."%'
Intramin Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Tror det kan fungere med if(empty($_POST)) { if(!isset($_GET['letter'])){ $letter = "A"; } else{ $letter = $_GET['letter']; } $letter .= "%"; $search = $letter; }
Ma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Skrevet 22. juni 2008 Takk, det fungerte nesten. Men nå virker ikke "Show All". Fordi den ikke får noe $letter, så tolker den det som at det da skal være "A". Noen idé om hvordan "Show all" kan kodes?
Intramin Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 $alphabet = array('A', 'B', 'C', 'D', 'E', 'F', 'G', 'H', 'I', 'J', 'K', 'L', 'M', 'N', 'O', 'P', 'Q', 'R', 'S', 'T', 'U', 'V', 'W', 'X', 'Y', 'Z'); foreach ($alphabet as $letter) { echo "<a href=\"?letter=" . $letter . "\">" . $letter . "</a> | "; } echo "<a href=\"?letter=all\">Show All</a></p><br />"; ?> <?php if(empty($_POST)) { if(!isset($_GET['letter'])){ $letter = "A"; } elseif($_GET['letter'] == "all"){ $letter = ""; } else{ $letter = $_GET['letter']; } $letter .= "%"; $search = $letter; } else { } $result = mysql_query("SELECT p.PerfID, p.PLastName, p.PFirstName FROM people p where p.PLastName LIKE '".$letter."%'
Ma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Skrevet 22. juni 2008 Tusen hjertelig takk for hjelpen!! Nå fungerer det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå