Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta vg1 på nytt?


Anbefalte innlegg

Ok, så får jeg dette karakterkortet da. Og hva skuer mine øyne? Grufulle treere.

Jeg innser nå hvor idiot jeg har vært hele skoleåret. Det jeg lurer på da er om det er mulig å ta vg1 på nytt? Når karakteren er satt? Er det håp for matte-T karakteren min?

 

Ps: Jeg går på studiespesialisering.

Endret av rk23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvofor det egentlig? Så lenge du kommer inn på samme skole i vg2 er det jo ikke noe problem. Der er jo ikke før vg3 karakterene dine får noe å si. Får du dårlig da, kan du vel ta fagene opp igjen hos en provatist.

Dette er ikke helt riktig. Karakterene fra alle 3 år kommer på vitnemålet, og poengene blir regna ut i fra gjennomsnittsverdien av alle karakterene. Er et eksempel her: http://www.samordnaopptak.no/gifs/vitnemaal.pdf

Lenke til kommentar

Av karakterar frå fyrste året er det BERRE dei avsluttande faga som skal stå på vitnemålet. Dei avsluttande faga i VG1 er samfunnsfag, geografi, naturfag og engelsk. Karakteren din i matte er avsluttande neste år, so toget er nok ikkje gått enno. :)

 

Dersom du ikkje er nøgd med karakterane i dei avsluttande faga kan du jo vurdere å ta dei opp att som privatist.

Lenke til kommentar
Av karakterar frå fyrste året er det BERRE dei avsluttande faga som skal stå på vitnemålet. Dei avsluttande faga i VG1 er samfunnsfag, geografi, naturfag og engelsk. Karakteren din i matte er avsluttande neste år, so toget er nok ikkje gått enno. :)

 

Dersom du ikkje er nøgd med karakterane i dei avsluttande faga kan du jo vurdere å ta dei opp att som privatist.

Som tidligere nevnt har jeg ikke satt meg inn i det nye systemet, men man har vel naturfag og engelsk i VG2/VG3?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Karakteren din i matte er avsluttande neste år

 

Denne påstanden er ikke helt korrekt. Karakteren i matematikk på VG1 er avsluttende dersom man velger S1 eller R1 på VG2.

Lenke til kommentar

Engelsk fra VK1 blir ikke overlappet av Internasjonal Engelsk (VK2), du får 2 engelskkarakterer hvis du velger det som tilvalgsfag.

 

Det jeg anbefaler er at du tar privatisteksamen i de fagene du ikke fikk så bra i, du kan ta det på våren og på høsten tror jeg.

Lenke til kommentar
Av karakterar frå fyrste året er det BERRE dei avsluttande faga som skal stå på vitnemålet. Dei avsluttande faga i VG1 er samfunnsfag, geografi, naturfag og engelsk. Karakteren din i matte er avsluttande neste år, so toget er nok ikkje gått enno. :)

 

Dersom du ikkje er nøgd med karakterane i dei avsluttande faga kan du jo vurdere å ta dei opp att som privatist.

 

Vel du har jo rett, men mattekarakteren hans er ikke avsluttende andre året i og med at personen har T matte. Hvis man f.eks velger P matte og fortsetter med P matte neste år, blir det ikke avsluttende etter 2. året. Men for de som har T velger jo mange S- og R matte, det blir regnet som et annet fag som fører til at T eller P matte som du har hatt i 1. klasse blir avsluttende siden du velger et fordypningsemne. Håper noen skjønte hva jeg mente.

 

EDIT: Gnome var visst litt kvikkere enn meg.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...