Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig masse kviser på rygg


Gjest awwwwww

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg vil ikke anbefaler en ryggvasker. De hadde ingen effekt på meg i alle fall. Gå til hudlege du og få medisin i stedet. Selv synes jeg ikke det er særlig irriterende med de. Men det er ganske vondt hvis man står i dusjen når en har sprukket og dusjhodet sender en stråle inni der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for meg iallfall. Var litt slapp med å bruke det i en periode, og alt (om ikke mer) kom tilbake. Men har begynt med det igjen da, så det begynner å bli bedre igjen.

 

Men, forhåpentligvis er jo dette noe som forsvinner med alderen.

Endret av marlboro!
Lenke til kommentar

Har/hatt noe slikt øverst på rygg/skulderblad jeg også, dette kom sent i puberteten og har hatt det litt til og fra de siste årene.

En hudpleier jeg ble kjent med mente jeg hadde bra/fin hud ellers, og kunne ikke helt forstå at jeg fikk disse greiene.. Så hun sjekket litt, og kom frem til at det sannsynligvis kom av røyking i mitt tilfelle...

Kroppen prøver å kvitte seg med "urenhetene" fra røyken i lungene på raskest mulig måte, og det blir ut gjennom huden foran/bak lungene..

Har aldri vært noen storrøyker akkurat, men fra 0-10 om dagen.

 

Dette - kombinert med kanskje noe alkohol og "nei-mat", fremkaller det hos meg ihvertfall.

 

Jo mer jeg trener og går bar oventil, jo mindre får jeg. Samt et nogenlunde bra kosthold.

Ikke for mye melke og osteprodukter, brus og søtsaker.

 

du røyker sikkert ikke :) men nevner det hvertfall..

Endret av Vanguard12
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest monkyyyy

Jeg har det samme problemet.. Det begynte med sånne små nopper som klødde.. så hudlegen sa at jeg burde bruken en sånn spesiell shampo mot flass (tro det eller ei!) som finnes å få kjøpt på apoteket.. det er en liten hvit flaske med orange på etiketten.. men jeg har også masse kviser på ryggen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dem.. men jeg vet bare at det klør, og det er de noppene.. det er ikke allergi eller noe.. det er en slags sopp som legger seg under huden.. ikke farlig eller noe. det bare klør veldig!

Lenke til kommentar

Ahhh, jeg er ikke alene!

Har også fått voldsomme kviseutbrudd øverst på ryggen og ved skulderbladene uten å ha vært plaget med kviser noen andre steder på kroppen.

I mitt tilfelle kom dette etter jeg startet å trene på treningsstudio uten at jeg finner noen logisk forklaring på hvorfor. Hygienen er god og lite kviser ellers.

Prøvde basiron i en uke uten veldig mye suksess, borsett fra en tskjorte som mistet fargen på skuldrene :(

Lenke til kommentar

Du sier du nettopp har fått deg ny jobb der du må gå i bar overkropp?

Miljøskifte kan ofte gi flere kviser.

 

Når jeg begynte på folkehøgskole og delte internat og områder med 80 andre personer hver dag fikk jeg sterke utbrudd av kviser på ryggen. Når jeg sluttet på skolen forsvant de fleste kvisene også.

Lenke til kommentar
Ahhh, jeg er ikke alene!

Har også fått voldsomme kviseutbrudd øverst på ryggen og ved skulderbladene uten å ha vært plaget med kviser noen andre steder på kroppen.

I mitt tilfelle kom dette etter jeg startet å trene på treningsstudio uten at jeg finner noen logisk forklaring på hvorfor. Hygienen er god og lite kviser ellers.

Prøvde basiron i en uke uten veldig mye suksess, borsett fra en tskjorte som mistet fargen på skuldrene :(

 

Ja, det bleker/setter flekker på alt av klær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...