Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hardwarefirewall , hva trenger man privat.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SpeedTouch adsl2 fra nextgentel.

Denne skal da byttes ut og da burde jeg kanskje vente med firewall til jeg har kjøpt nytt modem :hmm:

 

Setter opp en ISA firewall server på skolen som pensum men softwaren koster 50k :-S

Endret av War
Lenke til kommentar

Ta en titt på Juniper SSG-5/SSG-20. Det koster, men dette er seriøse greier og da har du et flott grunnlag hvis du senere skal jobbe med Juniper brannvegger. Eventuelt sertifisere deg til JNCIA/JNCIS. (Siden du tydeligvis utdanner deg innen IT).

 

Dette er noe annet enn ISA ;)

 

 

Edit: Oja, både SSG-5 og SSG-20 fås med rack-kit.

Endret av stianj
Lenke til kommentar

SSG 20 blir det da.

Ser PCnation selge denne for 662$ Noen norske som selger?

 

Contact Us

Oslo, Norway

 

Karenslyst all 8b

2nd Floor

Oslo 0278

 

Phone: 4723-12-0641

Fax: 4723-12-0510

 

Høres dyrt ut å bestille over telefon.

 

SonicWALL har også noen i samme prisklasse.

NETGEAR selger også billige.

Endret av War
Lenke til kommentar

Når det gjelder nettverk er Cisco størst,så hvis du går for en utdanning velg det :thumbup: .

Internet er satt sammen av ca 80% Cisco.

Begynn å les CCNA stoff så lærer du alt grunnleggende og en del til om nettverk.

Cisco har en firewall som heter PIX ,det selges en del av de på Ebay.De er nylig satt ut av produksjon men det betyr ikke at de ikke fungerer.Dette kommer av at nyere Cisco routere har integrert firewall som gjør jobben.En blanding av firewall og router som ASA serien.

Selv kjører jeg router med gode firewall funksjoner.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke modellene i hodet siden jeg selv bruker en Cisco router.

Vanligvis er de nyeste modellene dyrest.Men jeg kan prøve å sjekke ut litt senere.

Jeg tror ikke PIX har Webinterface som ASA routere noe som kan bety at du må gå igjennom commando line og lese litt i forveien.

Ellers er ASA Adaptive Security Appliance en blanding av Firewall og router med Webinterface.Tror det finnes noen rimelige modeller.Kan sjekke ut senere men må ta kvelden nå.

Men uansett hva du kjøper så må du vite at dette koster en del tid og tålmodighet for å sette seg inn i,men siden du vil lære deg ting så regner jeg med at du er innstilt på det.Det er ganske logisk alt sammen :)

Lenke til kommentar

Fornøyd med svitchen jeg fikk 30.000,-i rabatt på helt ny fra engeland VS dell.no

Om det er inkl router kan jeg legge 8k i den.

 

Noe sånt som var planen.

 

(dell er steike dyrt, server til 40k så velger man mer ram og 2 større cpu og software sp ble prisen 311,728 ><

post-64596-1213839146_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...