Gå til innhold

Bret Easton Ellis - American Psycho og Lunar Park


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God formiddag.

Bøkene er lettleste, ja. "American Psycho" har jeg lest på både norsk og engelsk. Oversettelsen av Henning Kolstad er der intet å utsette på. Start med denne, les derefter "Lunar Park" - forøvrig oversatt av John Erik Frydenlund.

Kos deg med dem.

Eders ærbødigst Sir Henning.

Lenke til kommentar
God formiddag.

Bøkene er lettleste, ja. "American Psycho" har jeg lest på både norsk og engelsk. Oversettelsen av Henning Kolstad er der intet å utsette på. Start med denne, les derefter "Lunar Park" - forøvrig oversatt av John Erik Frydenlund.

Kos deg med dem.

Eders ærbødigst Sir Henning.

 

 

Takker for svar! Noen spesiell grunn til at jeg burde lese American Psycho først? Kjøpte Lunar Park tidligere idag siden kjæresten har, og holder på med, American Psycho. Jeg burde altså vente til hun er ferdig med den, å lese den før jeg begynner med Lunar Park?

Lenke til kommentar

Det er korrekt min gode mann.

"Lunar Park" kan naturligvis leses som en selvstendig bok, men en viss relevans til "American Psycho" har den dog, og kanskje du vil få best utbytte om de leses kronologisk, så å si. Om jeg husker riktig, dukker vel Patrick Bateman opp i "Glamorama" også, uten å røpe handlingen. Denne boken anser jeg imidlertid som overflødig, men mange liker den. Av Ellis´forfatterskap, setter jeg nettopp "A.P" og "L.P" høyest.

God fordøyelse.

Lenke til kommentar
Det er korrekt min gode mann.

"Lunar Park" kan naturligvis leses som en selvstendig bok, men en viss relevans til "American Psycho" har den dog, og kanskje du vil få best utbytte om de leses kronologisk, så å si. Om jeg husker riktig, dukker vel Patrick Bateman opp i "Glamorama" også, uten å røpe handlingen. Denne boken anser jeg imidlertid som overflødig, men mange liker den. Av Ellis´forfatterskap, setter jeg nettopp "A.P" og "L.P" høyest.

God fordøyelse.

 

 

Okey! Takker for gode svar. Da blir det å lese AP først og LP etterpå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...