lifer Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Hei. Har en 1996 Audi A6 som har begynt å lage lyder(slag) når jeg kjører på dårlig vei (ujevn grusvei eller hull i asfalt). Foran er blir det lyd når hjulet treffer et hull, her er støtdempere, stabstagforinger og endeledd netopp skiftet uten at lydene ble borte. Bak blir det lyd hvis hjulet treffer en stein (altså hjulet må opp) her er det ikke skiftet noe som jeg vet om, men demperne mener bilkyndige folk er bra og må være skiftet. Er det noen som vet hva det kan være???? Foran er det etter mine beregninger bare bærebroene igjen som ikke er skiftet som kan lage lyd, men disse ble funnet ok på eu-kontroll. Bak kan det vel være phanardstagforinger eller stabstagforinger hvis min bil har stabstag??? Noen som vet eller tror???
bilbao Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Hei. Har en 1996 Audi A6 som har begynt å lage lyder(slag) når jeg kjører på dårlig vei (ujevn grusvei eller hull i asfalt).Foran er blir det lyd når hjulet treffer et hull, her er støtdempere, stabstagforinger og endeledd netopp skiftet uten at lydene ble borte. Bak blir det lyd hvis hjulet treffer en stein (altså hjulet må opp) her er det ikke skiftet noe som jeg vet om, men demperne mener bilkyndige folk er bra og må være skiftet. Er det noen som vet hva det kan være???? Foran er det etter mine beregninger bare bærebroene igjen som ikke er skiftet som kan lage lyd, men disse ble funnet ok på eu-kontroll. Bak kan det vel være phanardstagforinger eller stabstagforinger hvis min bil har stabstag??? Noen som vet eller tror??? Lydene foran kan være dålig utført arbeid. Skruer som ikke er skrudd til bra nok. Måten du kan sjekke foringer på selv, er å bruke en vannpumpetang til å klemme på foringene for og kjenne slakk. Det er også mulig å vigge på hjulene mens du kjenner med hånda, men du trenger nok noe hjelp til det siste. Ellers lykke til.
lifer Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Skrevet 23. juni 2008 Har nå fått en kompis til å gå over bilen og det første han sa var at foringene mellom karroseriet og kardangen var veldig dårlige, men han var usikker på om det var de som laget lydene foran. Han trodde demperne bak var dårlige for alt av foringer så bra ut han hadde hatt bilen oppe på "vibrator" pluss at han hadde brukt dekkspaker for å strekke for å se på foringene. Skal nevne dette med dårlig tilsatte skruer på demperne foran, kan jo være det Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå