Thiazi Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Har en Dell Dimension 8400. Tenkte å oppgradere minnet på denne så den får 2 GB. Den har 1 GB i dag. Kan jeg kjøpe raskere minne en det som er i den nå? Altså kjøpe to 1 GB minne som har raskere fsb men er DDR 2. Eller må jeg kjøpe med samme hastighet? Hva med merke på minne, kan jeg kjøpe hvilket som helst merke så lange det er DDR 2? Tenkte å sende mail til Dell, men sitter ikke ved Dell-pc-en nå så tenkte noen her viste.
lperik Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 (endret) http://reviews.cnet.com/desktops/dell-dime...7-30919189.html http://www.intel.com/products/chipsets/925X/index.htm Altså: Dell Dimension 8400 har Intel® 925X Express Chipset som kan bruke dual-channel DDR2 533/DDR2 400 minne, og det som er installert fra før er: PC2-3200(ddr2 400). Endret 16. juni 2008 av lperik
ull2000 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Du kan sette i så raskt DDR2 minne du måtte ønske men det vil ikke kjøre fortere enn DDR2-533 uansett hva det måtte være spesifisert for. Men det vil også fungere helt fint for PC-en sin del.
lperik Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Ville ikke veddet hytte og hus på det utsagnet der. Kan stemme om man har en selvbygd pc med ett entusiast-hovedkort, men ikke regn med at hovedkortene til dell automatisk skjønner at de skal nedklokke rammen.
ull2000 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Ville ikke veddet hytte og hus på det utsagnet der. Kan stemme om man har en selvbygd pc med ett entusiast-hovedkort, men ikke regn med at hovedkortene til dell automatisk skjønner at de skal nedklokke rammen. Slapp av, Dell sine PC-er er ikke retardert heller. Har samme maskin (8400) og den klokker helt fint ned ddr2-800 til ddr2-533.
Treasure Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Har samme PC selv. Jeg slengte inn 2*2GB brikker med 800Mhz uten noe som helst problemer
Thiazi Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Skrevet 16. juni 2008 takk veldig fint med tips Treasure: regner med du har en pc til siden du har core 2 duo i sig. Kanskje jeg går for noen 533Mhz brikker, men når jeg er inne på oppgradering så hadde en utskiftning av cpu vært ok. Renger med at HK må byttes ut da det ikke støtter to kjerners cpu? Noen som veit om noen HK med dual/quad core støtte som passer i et 8400 kabinett? Ellers mange takk for tips folk!
ull2000 Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 takk veldig fint med tips Treasure: regner med du har en pc til siden du har core 2 duo i sig. Kanskje jeg går for noen 533Mhz brikker, men når jeg er inne på oppgradering så hadde en utskiftning av cpu vært ok. Renger med at HK må byttes ut da det ikke støtter to kjerners cpu? Noen som veit om noen HK med dual/quad core støtte som passer i et 8400 kabinett? Ellers mange takk for tips folk! Kjøleløsningen og skruehullene i 8400 kabninettet er Dell proprietær, så der kan du ikke sette inn et standard hovedkort. I alle fall ikke uten en runde med borring og saging. Anbefaller deg å heller kjøpe nytt hvis du skal oppgradere mer enn RAM. I så fall ville jeg vurdert å spare pengene til RAM'en til ny PC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå