Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen startet ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte min PC i mars 2005 og når jeg skulle starte den idag så summet det noen sekunder før det stoppet av seg selv, så prøvde jeg på nytt uten reaksjon. Da kjente jeg bare en liten svidd lukt som sannsynligvis stammer fra enten CPU, HK eller PSU. Jeg skal åpne den senere ikveld når jeg får tid, men vil høre med hva dere mener kan være ødelagt. Jeg hadde ikke endret noe i PCen på mer enn ett år (la inn nye Zalman kjølere tidlig i fjor). Kan jo være kombinasjon godt varmt vær, PCen stått på hele dagen, mye støv som har gjort sitt, men jeg synes det var kort levetid på en 3 år gammel PC. Den ble ferdigbygd av MPX så jeg har neppe noe å hente siden garantien på 3 år akkurat er omme. Hva mener dere?

Hva vil dere anbefale meg dersom jeg skal skifte ut elementer fra PCen. Kunne godt tenke meg å ha en PC som da er mer up to date hva angår HK, CPU, minne og kanskje også skjermkort for å spille Crysis på mer enn bare middels! Håper ikke at harddiskene er skadet?

Jeg har en ferdigbygd PC fra MPX med ASUS A8N-SLI HK, 7800 GT Gainward skjermkort,2 GB Kingston minne, 420W PSU, NEC ND-3550 CD/DVD brenner, CPU:AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz HT Socket 939. Harddisker: Samsung Spinpoint 250 GB, Hitachi Deskstar 250 GB.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som en blåst PSU. For å oppgradere til en maskin som vil dra Crysis fornuftig må du i praksis bytte alt, psu, skjermkort og ikke minst hovedkort og ram.

Skrevet
Høres veldig ut som en blåst PSU. For å oppgradere til en maskin som vil dra Crysis fornuftig må du i praksis bytte alt, psu, skjermkort og ikke minst hovedkort og ram.

Takk for svar, men jeg vil vel tro at det er billigere og bedre løsning å kjøpe disse delene separat enn å gå for en ny ferdigbygd PC. Hva tror du/dere?

Skrevet

Vanligvis greiest å bygge selv, hvis du ikke vil/synes du kan det så er det også helt greit og ikke mye dyrere med ferdigbygd fra f.eks Komplett.

Skrevet (endret)

Vent med å åpne den!

Hvor kjøpte du PC-en? Bygget du selv eller kjøpte den ferdig?

Hva slags merke? Dell, Hp osv?

Ikke åpne den enda hvis du har, kan godt hende du bryter et sånt garantiklistremerke..

Jeg har en lignende erfaring, da var det CPU'n som var ødelagt.

edit: Ok, så at den var ferdigbygd fra mpx.. :p

Var AMD athlon 3000+ eller noe jeg hadde også, aldri overklokket.

Endret av Daniel_91
Skrevet
Vanligvis greiest å bygge selv, hvis du ikke vil/synes du kan det så er det også helt greit og ikke mye dyrere med ferdigbygd fra f.eks Komplett.

Før i tiden (5-10 år tilbake) var det vel mest lønnsomt å bygge selv, men er vel ikke sånn nå lengre?

Sparer ikke mye allikevel..

Skrevet

Sikkert ikke så mye å spare på å bygge selv nå lenger, men jeg har jo montert inn 3 kjølere og måtte da også ta ut HK så jeg føler meg mer trygg på å gjøre den delen av jobben. Dessuten så er det litt gøy å finne ut ting på egenhånd. Dessuten får du den skreddersydd slik du selv vil, uten fordyrende produkter som Komplett eller andre bare låser deg til å måtte kjøpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...