Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bygge "kasse" til fronthøytalere?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har fått 2 stk Pioneer TS-E1776 av en kompis, er ikke helt sikker på at det er dem, men han trodde det var dem:)

 

Men problemet er at framme i bilen min, som forøvrig er en Mistubishi Galant 93mod, så står det fra før 2 stk 10 cm høytalere, og disse er 17 cm. Så jeg lurte på om det var lettere og bygge en kasse som jeg festett i døra? Blir veldig mye jobb viss jeg skal til og skjære og forme til i dashbordet der som de orginale høytalerene står.

 

Så det jeg lurer på, er bygg materialet og størrelse på kassen. Høytaleren er som sakt 17cm, og dybden på høytaleren er ca 6 cm. så kassen bør være minst 20x20x10?

Tenkte og bygge kassen i tre? men ikke for tykke plater, helst en 3-5 mm tykk? vill det holde?

 

Men lurer også på om jeg skal skrå 2 av sidene, slik at høytaleren får skrå vinkel opp over? Slik at lyden går opp og ikke rett frem.

 

Har laget en pappmal, der den ene siden er 6 cm høy og den andre er 10 cm, og sidene er 20x20.

 

Dørtrekket er 2 delt, der den øverste delen er i en eller annen form for plast, og den nederste i en tynn tynn papp lignende treplate. Trekket er også helt flatt. Tenkte og bygge kassen for så og bare sette den utpå dør trekket også forsterke dørtrekke med 2 "pinner" bak trekket som står boltet fast i stålet i døra, for så og skru kassen på de 2 "pinnene".

 

Noen som har noen formeninger om dette? og om det lar seg gjenomføre? Må jo selfølgelig ta hensyn til at vinduet skal ned og opp.

 

Dette ble en rotete post, sorry for det. Men håper dere har all infoen dere trenger?

Har ikke bilder av trekket atm, men viss det er ønskelig kan jeg få tatt noen bilder senere(når jeg finner kamera, har bare mobil for hånden)

 

Håper på svar :)

 

Reidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...