Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke LAN til min HP dv6840


Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Har nettopp nedgradert fra Vista til XP, og har holdt på som en idiot for å finne alle driverne. Fant til min store nedtur ut at lan-driveren ikke var sammens med chipset-driveren, til tross for at HP-support sa den var der. Har snakkes med HP, men de nekter å samarbeide siden jeg har nedgradert til xp....idioter.

 

Så nå sitter jeg her, og mangler KUN denne driveren. Hadde blitt ufattelig glad om noen kunne komme med gode nyheter til meg nå, det trenger jeg ;)

 

Takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjorde det nettopp, men får ikke velge hvilken driver som skal legges inn. Windows ordet det selv, men det ender i at lokaltilkoblingen ser etter ip-adresse, og ender opp med begrenset tilkobling.

 

hmm.

Da ser det hvertfall ut til at du har fått installert driveren. ?-tegnet er borte nå?

Lenke til kommentar

Vel, jeg vet ikke.

Spørsmålstegnet er borte, men får ikke koblet meg til noe lan.

Det kommer tilkoblet med begrenset tilgang selv uten kabel, og maskinen reagerer ikke når jeg setter inn kabelen.

 

Som sagt, jeg fikk liksom ikke browse noen driver, maskinen gjore det selv etter at jeg forklarte hvordan nettverkskort det var. Vet ikke om det er feile drivere som har blitt lagt inn?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Satt og installerte XP på en HP Compaq 6710b akkurat nå. Her opplevde jeg samme problemet. La også merke til at når jeg tok ut kabelen så fjernet maskinen Broadcom kortet fra enhetsbehandlingen.

Det viser seg at HP har en spesiell strømstyring for nettverkskortet, denne kan du slå av i BIOS(hjelper ikke å slå av via enhetsbehandling). Du finner den under System Configuration -> LAN Power Saving. Sett den til Disable, husk F10 for Accept. Save and Exit og boot til XP.

Dette løste problemet på mine 2 HP Compaq 6710b.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...