Ueland Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Hepp, Jeg har vært å fanget meg et 9800GTX skjermkort i dag. Men problemet er at maskinen nekter å starte med det i, i hele tatt. Status-LEDen på hovedkortet lyser grønt, men det er alt av liv jeg får. Maskinen er ikke ny, og har fungert bra med et annet MSI-kort, men det er jo ikke helt målet mitt. Strømforsyningen har 580w, så den burde jo duge fint. Noen forslag til hvordan jeg løser dette?
Zandreu Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jeg hadde det samme problemet, bare at jeg hadde helt ny pc. Flyttet alt ut på gulvet og satte det i gang der og da funket det! Vet ikke hvorfor, men kanskje gi det et forsøk?
PerUlv2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Hva slags hovedkort og psu? koblet til begge 6 pins pcie kontakter på 9800'en?
anders! Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Det er en 8-pins og en 6-pins kontakt på 9800GX2 kortet. Sjekk så begge disse led-lysene der du putter inn ledningene lyser gul/grønn og ikke rød. Vil også anbefale å prøve å starte opp uten optisk drev og HDD bare for å sjekke! Har et 9800GX2 kort på vei jeg også og håper inderlig jeg ikke har det samme problemet anders!
Ueland Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Jeg koblet ut alt, og skjermkortet har forøvrig 2x6pin. Men jeg konkluderte med at PSUen enten 1: Var gnøkket eller 2: Ikke var god nok. Jeg kjøpte derfor en ny PSU med 4 rails, puttet skjermkortet på 2 rails, og resten av maskinen på 2. Da startet ting opp fint og flott.
anders! Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Min feil! Trodde du snakket om 9800GX2. Alt for mye av det oppi hodet mitt nå. Kortet mitt kommer i morgen. Jaja, bra at du fikk fiksa problemet. Er alltid gøy med ny hardware så
Zandreu Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Herlig. Da vet jeg det hvis det problemet skulle skje meg en gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå