Gå til innhold

Juridisk: Kjøper man lisensen til, eller programvaren som en fysisk gjenstand?


Anbefalte innlegg

Kjøper man lisensen til et program, eller kjøper man CD-en programmet ligger på, det være seg spill, musikk, navigasjons-CD-er, filmer etc.?

 

Grunnen til min undring er at min far kom i skade for å ødelegge navigasjonsdiscen til det orginale navigasjonssystemet i bilen. Siden dette er orginalt, kan selvfølgelig forhandler ta en hvilken som helst pris for denne CD-en. Jeg mener også å ha lest et sted tidligere at man kjøper lisensen til en programvare og ikke selve CD-en som en fysisk gjenstand i seg selv.

 

Samtidig kommer dette med sikkerhetskopiering inn. Noen vil sikkert skyte inn at denne CD-en burde vært sikkerhetskopiert, men dette lot seg dessverre ikke gjøre - i alle fall ikke på en måte som lot den tilkjennegjøre seg i bilens navigasjonssystem.

 

Så - kan min kjære far henvende seg til forhandler for å få en ny disc i innbytte mot den skadede?

 

 

Moderator:

Fullt mulig denne tråden burde vært postet inn i et juss-forum, men jeg fant det for godt å poste den her. Om det skulle være et grovt overtramp er du hjertelig velkommen til å flytte den.

 

Mvh

AndersL

Endret av AndersL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...