Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye 4x6 høyttalere til VW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å få litt mer utbytte av lyd bak i bilen.

Har en VW Passat stasjonsvogn.

Har frontsett : Sony Explod de spiller i og for seg høyt og bra siden jeg bare er mest ute etter diskant og mellomtone som jeg har stilt inn.

Bak har jeg 2x12" GAS og låter kraftig.

Saken er at det låter litt spett med mellomtone og diskant.

Jeg kjøpte meg et sett billig GAS som jeg kjøpte for en billig penge.

Så greia er å bytte ut de enkle diskantene med 4x6" høyttaler sett.

Siden jeg har satt ned styrken på de lave frekvensene på spilleren til frontsettet. Samme kan jeg gjøre med baksettet vil jeg tro.

Så at jeg kan spille litt høyt siden bassen har jeg bra i bagasjen.

 

Chief_R-W :)

Lenke til kommentar

hadde jeg vært deg så tror jeg at jeg hadde gått for JBL høyttalerene. De gir en litt høyere effekt og går samtidig ikke like lavt i frekvens. siden du har 2 12"ere trenger du ikke disse laveste frekvensene, og når høyttaleren ikke trenger å slite me den dypeste bassen vil de ikke vrenge seg like fort heller. I tillegg til at jeg personlig har god erfaring med JBL høyttalere:)

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert ett frontsett i bakdørene i stedet for de 4x6" erne??

Resultatet ville blitt bedre, prisen den samme + at det ville vært lettere å

montere i dørene.

 

Nå vet jeg ikke hvilken Passat du har, men om det er 35i karosseri (94 - 96 mod)

så er det ett herk og komme til hvor de 4x6" sitter. (Mye plast å fjerne)

Lenke til kommentar
Du har ikke vurdert ett frontsett i bakdørene i stedet for de 4x6" erne??

Resultatet ville blitt bedre, prisen den samme + at det ville vært lettere å

montere i dørene.

 

Nå vet jeg ikke hvilken Passat du har, men om det er 35i karosseri (94 - 96 mod)

så er det ett herk og komme til hvor de 4x6" sitter. (Mye plast å fjerne)

 

 

 

Har allerede trekt frem høyttalerkabel til i bakkant der 4x6 monteringen sitter.

Har som nevnt at jeg har 2x soft dome diskanter men synes ikke de hjelper all verden.

Har 90 modell og frem dit er det plast som du beskriver. Men vet ikke riktig om det er noe sted å montere i bakdørene og om ikke høyttalerene ville kommet bedre frem om de lå i de tomme kammerene. Men skal se på løsningen :)

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt deg Polk\Momo MMC460.. 4x6" platehøyttalere! Har de i min Seat Cordoba, spiller meget bra og gir en fin og fyldig lyd i bilen! Kostet meg 380kr inkl. frakt til Norge fra USA.. Samme settet i Norge koster 1500kr!

 

Jeg så på Polk Audio og hørt om at det er bra høyttalere. Men vet ikke hvordan de ville passet siden jeg helst kommer til å montere de nye i kabinettet som er bak i plastveggene.

Men så er det vel endel jobb å montere og men får se hvordan det blir :)

Men de er kanskje ikke avtagbare på den måten de Polk Audio du kom med i forrige innleg ?

Lenke til kommentar
hadde jeg vært deg så tror jeg at jeg hadde gått for JBL høyttalerene. De gir en litt høyere effekt og går samtidig ikke like lavt i frekvens. siden du har 2 12"ere trenger du ikke disse laveste frekvensene, og når høyttaleren ikke trenger å slite me den dypeste bassen vil de ikke vrenge seg like fort heller. I tillegg til at jeg personlig har god erfaring med JBL høyttalere:)

 

 

Da er deg godt mulig ditt svar blir det avgjørende :)

På brl kostet de under 1000 lappen og med litt norsk til svensk kurs så blir det ikke så halvgæent pris heller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...