Gå til innhold

Hvordan feste AC vannblokk til 8800GT?


Anbefalte innlegg

Jeg har en stund vært eier av et Asus 8800GT og en heldekkende vannblokk til dette kortet fra Aqua Computer. Alt så fint og flott ut til jeg skulle feste blokka til kortet, dette bød på problemer. Bruksanvisningen sier at du skal bruke originalskruene fra kjøleribba til å feste blokka med, problemet mitt er at det kun er fire skruer på originalribba, og dette holder ikke til de 12 skruehullene på blokka (og i kortet) som tydeligvis skal brukes. Klaringen mellom PWM og flere andre komponenter på blokka er på nesten 1 mm, og det holder ikke.

 

Jeg har kontaktet Microplex som solgte meg blokka. De i sin tur kontaktet AC og fikk beskjed om at det ikke skulle følge med skruer til blokka. Nå har jeg imidlertid en noe spesiell original kjøleløsning på kortet mitt, med 1 separat ribbe for GPU og 1 for PWM. Løsningen ser ganske mye bedre ut kjølemessig enn den typen som dekker hele kortet, men den er festet bare med fire skruer på GPU-blokka, mens PWM-blokka har to push-pins. Kan det være at min løsning har færre skruer enn den som er heldekkende, og at AC ikke har tatt denne løsningen med i beregningen?

 

Jeg mailet denne teorien til Microplex før helga, men de har foreløpig ikke gitt fra seg så mye som en byte til svar. Fy skam, Microplex... Har noen andre erfaringer med samme vannblokk? :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vel, da har du ikke fulgt med i timen :). Den er kjøpt hos Microplex, det er en G92-blokk og den passer perfekt, men den mangler altså skruene så den ikke skal henge og dingle.

 

post-24745-1214245243_thumb.jpgpost-24745-1214245471_thumb.jpg

 

Tror ikke Microplex fikk inn mange av disse blokkene, de lå ikke lenge på nettbutikken deres iallefall. Enden på visa ble at jeg fikk refundert en del av kjøpssummen for å ordne skruer selv.

 

Det ser forresten ut som du har et problem selv, med shift-tasten din. :p

Lenke til kommentar

Joda disse har blitt solg på microplex, var der ikke lenge. Tror de bare tok inn 10-20 stykker. Mener på at de lå på rundt 700-800kroner pr stykk.

 

Til trådstarter. Jeg vet jeg skal ha en del skruer liggende til gamle 6800gt og 7800gt. Mener på at disse ar de samme som brukes på 8800gt.

Kan sjekke dette i morgen hvis du er intresert i noen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg betalte ca. 900,- for blokka, håper den er verdt pengene! MoDzoNa: Jeg har ikke fått anledning til å skaffe meg skruer enda, så det høres interessant ut hvis det er samme type skruer du har liggende. De som skal brukes er veldig små, omlag Ø 2 mm og kommer med fastmontert fjær.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...