Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryser under installering av XP


Anbefalte innlegg

Jeg la inn Vista for en liten stund tilbake, men er ikke fornøyd. Så da tenkte jeg å legge inn igjen XP. Dette er jo noe jeg har gjort hundrevis av ganger, men denne gangen går det ikke! (Dette gjelder XP x64 Pro)

 

PC-en fryser når man kommer til "Setup is starting Windows", rett etter at XP CD-en har lagt inn filene man trenger.

 

Først trodde jeg det hadde noe med CD-romen å gjøre, så jeg byttet denne. Men problemet fortsatt. Prøvde også en annen install cd.

 

Noen som har noe tips til hva som kan forårsake dette? Dette har jo fungert gang på gang før. Har heller ikke endret noe av hardwaren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemer under installasjon av OS kan i de fleste tilfeller spores tilbake til RAM'en etter min erfaring. Dette ville vært mer sannsynlig hvis du faktisk fikk en bluescreen, men alikevel - jeg kommer ikke på noe annet som kan være årsaken til problemet ditt.

 

Jeg ville prøvd med 1 av RAM brikkene til å begynne med, hvis du får samme problemet prøv med den andre. Dette forutsetter selvfølgelig at du har 2 RAM brikker.

 

Prøv med en annen CD-plate, mulig det kan være riper eller lignende i den du bruker.

 

Skjer dette også ved installasjon av et annet OS? Ville prøvd med Win XP 32bit. Hvis du SKAL ha 64bit ville jeg foreslått Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...