Dryper Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0 Jeg får denne meldingen når jeg bruker sessions. jeg har nå satt av session.bug_compat_42 session.bug_compat_warn men får forsatt det samme problemet. er det noe annet som kan gjøres? Takker
Martin A. Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Bruker du session_register(), session_is_registred() eller lignende i scriptet?
Dryper Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 Bruker du session_register(), session_is_registred() eller lignende i scriptet? ja den setter jo to sessions der.. (Dette er ett login script).. denne bruker jeg: session_register("userid"); Noen ide? Takker
Martin A. Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 session_register() er utdatert for lenge siden (I versjon 4.2.3). Den korrekte metoden er: session_start(); $_SESSION['userid'] = $userid; //Om session skal ha en verdi $_SESSION['paalogget'] = TRUE; // Eller bare være true/false Bruk så session_destroy, eller unset( $_SESSION['userid'] ) om du skal fjerne den, ikke session_unregister.
Dryper Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 session_register() er utdatert for lenge siden (I versjon 4.2.3).Den korrekte metoden er: session_start(); $_SESSION['userid'] = $userid; //Om session skal ha en verdi $_SESSION['paalogget'] = TRUE; // Eller bare være true/false Bruk så session_destroy, eller unset( $_SESSION['userid'] ) om du skal fjerne den, ikke session_unregister. xD funka . Men da vet vi jo det xD Hadde jeg vært kompisen min nå så ville jeg gjemt meg fort **Draw my gunz** Takker så myche
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå